Firmę Elona Muska należy docenić za politykę rozwijania samochodów elektrycznych. Tesle są cały czas modernizowanie, zyskując nowe funkcje, a także lepsze osiągi i zasięg.
Elektryki i problematyczny zasięg
Wśród wad samochodów elektrycznych często wymienia się zasięg na w pełni naładowanych akumulatorach. Pod tym względem większość elektryków wypada gorzej od spalinowych braci, szczególnie modeli wyposażonych w silnik diesla.
Warto zauważyć, że producenci podają zawsze zasięg korzystając z określenia „do 300 km” czy „400 km”. Niestety, często trudno jest osiągnąć ten wynik. Wystarczy wjechać na drogę ekspresową czy autostradę, a następnie rozpędzić się do maksymalnej obowiązującej prędkości, aby zasięg zauważalnie się zmniejszył. Sytuacja wygląda lepiej w mieście – mniejsza prędkość i częstsze hamowanie rekuperacyjne, pozwalają „odzyskać” energię.
Niski zasięg nie byłby aż tak odczuwalny, gdyby nie słaba infrastruktura z małą liczbą ładowarek, co możemy zaobserwować chociażby w Polsce. Do tego dochodzi jeszcze długi czas uzupełniania energii, co negatywnie odbija się na komforcie użytkowania elektryka.
Tesla Model S Long Range Plus zbliżyła się do 650 km
Pod względem zasięgu Tesle wypadają naprawdę dobrze, zarówno na tle konkurencyjnych elektryków, jak i pojazdów spalinowych. Owszem, nie są to naprawdę imponujące wyniki, ale Model S w wersji Long Range Plus nie ma się czego wstydzić.
Na początku tego roku Tesla wprowadziła do oferty odświeżoną wersję Modelu S, która pozwalała na przejechanie do 391 mil (około 629 km). Elon Musk ogłosił, że nie jest to ostatnie słowo i niebawem klienci będą mogli kupić samochód elektryczny z zasięgiem 400 mil.
Nie musieliśmy długo czekać na potwierdzenie słów dyrektora generalnego Tesli. Do oferty wprowadzono właśnie Model S Long Range Plus, który na jednym ładowaniu osiąga wynik na poziomie 402 mil (około 647 km). W celu zwiększania zasięgu, producent wprowadził kilka udoskonaleń: redukcja masy, nowe aerodynamiczne koła (poprawa zasięgu o 2%), zwiększenie efektywność jednostki napędowej oraz lepsze hamowanie rekuperacyjne.
Należy mieć na uwadze, że podany zasięg można osiągnąć po zastosowaniu kompromisów. Prędkość musi być ograniczona do 70 km/h. Szybsza jazda będzie wiązała się ze spadkiem maksymalnego zasięgu.
Polecamy również: