Samsung właśnie pochwalił się wynikami sprzedażowymi w segmencie telewizorów za pierwsze półrocze 2019 roku. 25% odbiorników sprzedanych na rynku detalicznym w Polsce pochodziło z fabryk koreańskiego koncernu, co zapewniło Samsungowi miano lidera. Wynik globalny również robi wrażenie – do Koreańczyków należy bowiem 30% rynku. Tak dobrze nie było od sześciu lat.
Pozycję lidera, zarówno w Polsce, jak i na świecie, producent zawdzięcza przede wszystkim szerokiej ofercie telewizorów, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Co równie istotne, telewizory Samsunga cieszą się bardzo dobrą opinią wśród polskich konsumentów. W grupie wiekowej 18-65 lat telewizor Samsunga poleciłoby 67% ankietowanych – wynika z badania z realizowanego przez ARC Rynek i Opinia.
Spory udział w sprzedaży mają telewizory wykorzystujące warstwę kropek kwantowych, czyli QLED. Ich rodzina liczy sobie już pięć serii 4K (Q90, Q85, Q80, Q70 i Q60) oraz jedną 8K – Q950. Odbiorniki dostępne są w rozmiarach od 43 do 98 cali, dzięki czemu znajdą zastosowanie zarówno w niewielkich pomieszczeniach, jak i sporej wielkości salonach. Brak dostępności QLED-ów w niższych przekątnych wynika ze zmian w preferencjach konsumentów. Coraz częściej wybierając telewizor decydujemy się bowiem na modele o większych przekątnych, zwłaszcza w przypadku ekranów 4K. Dbając o atrakcyjny wygląd telewizora nie tylko podczas korzystania z niego, Samsung wyposażył swoje urządzenia w technologię Ambient Display, wyświetlającą wybrany obraz także wtedy, gdy telewizor pozostaje w stanie czuwania.
Z większymi przekątnymi wiąże się również konieczność wyświetlenia obrazu o odpowiedniej jakości. W tym celu telewizory Samsunga zostały wyposażone w funkcję Inteligentnego Skalowania, dostosowującą materiały o niższej jakości, w tym te pochodzące z internetu, do wyświetlenia na ekranie 4K lub 8K. Proces generowania obrazu w odpowiedniej jakości wspierają systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję, odpowiednio dobierając parametry wyświetlania.
Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że za niewątpliwym sukcesem Samsunga na rynku telewizorów w Polsce stoi fakt, że producent ten oferuje zarówno modele na każdą kieszeń, jak i bardzo zaawansowane technologicznie ekrany QLED o sporych przekątnych. Te parametry, w połączeniu z rozwiniętym systemem smart TV sprawiają, że telewizory Samsung to obecnie numer jeden w Polsce.
Źródło: informacja prasowa, Samsung