Analitycy twierdzą, że tegoroczne święta Bożego Narodzenia będą należeć do tabletu Apple iPad, a prezentacja wielu, zapowiadających się niezwykle interesująco, produktów konkurencji nie zagrozi wynikom jego sprzedaży.
Do takiego wniosku doszli specjaliści z firmy Gartner, którzy szacują również, że udział iPada w rynku spadnie z 83% (2010) do 73.4% (2011). Pomimo takiej tendencji, tabletom konkurencji wciąż daleko do takiego wyniku i upłynie jeszcze dużo wody (lub spadnie wiele płatków śniegu), nim sytuacja ulegnie zmianie.
Największym zagrożeniem dla aktualnie żelaznej pozycji iPada będą urządzenia z systemami Android Ice Cream Sandwich (premiera w październiku) oraz Windows 8 (premiera jesienią 2012 roku).
Carolina Milanesi, wiceprezes badawczy firmy Gartner, twierdzi, że „Apple oferuje doskonały i jednolity interfejs na wszystkich swoich urządzeniach, we wszystkich swoich programach i usługach. Dopóki konkurencja nie będzie w stanie odpowiedzieć podobnie dopracowanymi produktami, pozycja Apple na rynku nie jest zagrożona”. Ekspertka dzieli się także przepisem na tablet idealny oraz odniesienie sukcesu w tym niezwykle wymagającym segmencie rynku: „należy się skoncentrować na zapewnieniu użytkownikowi jak najlepszych doświadczeń z urządzeniem, stworzeniu mocnej więzi pomiędzy smartfonami i tabletami, zbudowaniu solidnej bazy programowej, intuicyjnego interfejsu graficznego i możliwości łatwej wymiany zawartości pomiędzy wszystkimi posiadanymi urządzeniami”.
Zgadzacie się z panią wiceprezes? Jaka, opierając się na Waszych doświadczeniach, upodobaniach i obserwacjach, jest recepta na tablet idealny?
via SlashGear