Premiera najnowszej wersji technologii DLSS miała miejsce już miesiąc temu i jest dostępna w coraz większej liczbie gier. Teraz producent podzielił się nowymi informacjami dotyczącymi DLSS 2.3. Co więcej, jednocześnie ogłosił, że technika NVIDIA Image Scaling będzie dostępna w każdej grze.
NVIDIA DLSS 2.3 jest coraz bardziej zaawansowaną technologią
Technologia NVIDIA DLSS została wprowadzona w 2018 roku. Opiera się ona na sztucznej inteligencji, wspieranej przez autorskie rdzenie Tensor, które znajdują się jedynie w układach NVIDIA GeForce.
Technika DLSS ma za zadanie upscalować obraz według wybranego presetu (który jest wartością wyrażaną w procencie natywnej rozdzielczości; maksymalnie – 66%), jednocześnie poprawiając jakość i ostrość wygenerowanego obrazu przy pomocy wcześniej wygenerowanych klatek.
Nowy algorytm technologii NVIDIA DLSS 2.3 lepiej wykorzystuje wektory ruchu, które poprawiają szczegółowość dynamicznie poruszających się obiektów, wydajniej rekonstruuje piksele (wykorzystując sąsiednie cząsteczki z danej klatki, ale także te z poprzednich), usuwa efekt smużenia i stabilności dynamicznej. Wydajność pozostaje więc taka sama, jednak jakość generowanego obrazu może być zauważalnie lepsza.
Producent przygotował film, w którym porównuje technikę DLSS ze znanymi narzędziami upscalowania m.in. FSR. Wyniki są jednoznaczne, bowiem DLSS 2.3 pokazuje tutaj swoją wyższość nad innymi technikami.
NVIDIA Image Scaling trafi do wszystkich gier jako Open Source
Od dwóch lat NVIDIA pracuje nad technologią Image Scaling, czyli techniką upscalowania przestrzennego. Jak się okazuje, najnowsza aktualizacja sterowników GeForce Ready automatycznie wprowadza funkcję do każdej gry, dzięki czemu deweloperzy nie muszą implementować jej ręcznie.
Funkcja jest teraz bardziej dostępna, ale oferuje także wyższą wydajność, za sprawą nowego algorytmu skalowania i wyostrzania, który wykorzystuje sześciostopniowy filtr z czteroetapowym skalowaniem, jak i adaptacyjne wyostrzanie obrazu. Jak się okazuje, NVIDIA Image Scaling to prawdziwy konkurent dla techniki AMD FSR. Co ciekawe, w grze Necromunda Hired Gun w presecie Ulta Quality oferuje lepszą wydajność niż FSR.