Spotify ogłosiło dzisiaj, że oddaje w ręce reklamodawców nowe narzędzia, pozwalające na tworzenie personalizowanych reklam, dobieranych na podstawie podcastów, których słuchają użytkownicy serwisu.
Oczywiste jest to, że im bardziej dana reklama jest bliska naszym potrzebom i zainteresowaniom, tym większa szansa, że zwrócimy na nią uwagę. A im bardziej nas coś interesuje, tym bardziej prawdopodobne jest, że zakupimy reklamowany przedmiot czy usługę. Spotify zamierza wykorzystać te mechanizmy, by dobierać bardziej trafne reklamy, na podstawie tematyki podcastów, jakich słuchamy.
Tak jak cotygodniowe playlisty „Odkrywaj” powstają z uwzględnieniem naszych muzycznych preferencji, tak nowy rodzaj reklam będzie dostosowywany do rodzaju podcastów, jakie regularnie odsłuchujemy. Jako że Spotify dostrzega ogromny potencjał w audycjach głosowych, nie zamierza tracić czasu na bierne przyglądanie się ich rozwojowi. Już na tym etapie zamierza choć częściowo spieniężyć ich popularność.
Firma na początku współpracowała z Samsungiem i 3M w celu testowania kierowania reklam na podstawie podcastów, ale teraz otwiera je na szersze grono odbiorców. Obejmuje ono użytkowników z 10 krajów, w tym USA, Kanady, Meksyku, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoszech, Hiszpanii i Australii. Kolejne kraje dostaną je pewnie w późniejszym terminie.
Formuła reklam będzie taka sama jak wszystkich innych na Spotify – usłyszą je jedynie użytkownicy wersji darmowej, wyłącznie między utworami czy odcinkami podcastów.
Spotify dostępny z poziomu przeglądarki otrzyma usprawniony interfejs
źródło: The Verge