Tablet Huawei MatePad 11.5S
Huawei MatePad 11.5S (fot. Katarzyna Pura | Tabletowo.pl)

Człowieku, po co Ci tablet?

Polacy lubią tablety i znajdują dla nich rozmaite zastosowania. Prawie połowa z nas korzysta z takich urządzeń – głównie do rozrywki, ale wcale nie tylko. Tak wynika z badania, w ramach którego o tablety wypytano ostatnio Polaków.

Po co Polakowi tablet? Do internetu, filmów i e-booków

„Człowieku, po co Ci tablet?” – takie pytanie (no, może nie dokładnie w ten sposób) zadawano ostatnio grupie ankietowanych z Polski. Odpowiedzi były różne. Używamy ich przede wszystkim do przeglądania internetu i korzystania z poczty elektronicznej – na to wskazało 53% respondentów. Na drugim miejscu (z wynikiem 47%) znalazło się oglądanie filmów i seriali. Rzeczywiście duży ekran w połączeniu z wyjątkową mobilnością takich urządzeń zdecydowanie sprzyja temu zastosowaniu.

Dalej mamy czytanie (43%), choć do tego lepiej sprawdzają się jednak czytniki e-booków. Niemniej nowe tablety Huawei z panelami PaperMatte, Lenovo Smart Paper czy TCL z technologią Nxtpaper stanowią w tym kontekście coraz ciekawszą alternatywę. TOP 5 zastosowań zamyka przeglądanie mediów społecznościowych (również 43%) oraz granie, któremu oddaje się 31% badanych Polaków.

Zastosowań jest jednak więcej: 26% badanych korzysta z tabletu podczas załatwiania codziennych spraw, 23% robi na nich notatki, 22% posiłkuje się nimi podczas przygotowywania… posiłków, 17% wykorzystuje je do edycji zdjęć i montowania filmów, a dla 15% są narzędziem pracy zdalnej. Co dziesiąty posiadacz tabletu robi też z niego użytek w samochodzie – nadając mu rolę nawigacji GPS.

Z tabletu korzysta 49% Polaków

Czy tablety jednak w ogóle są popularne w naszym kraju? Okazuje się, że zdecydowanie tak. Opisywane tu badanie pokazuje, że posiada i korzysta z takiego urządzenia aż 49% Polaków. Większymi entuzjastami sprzętu tej kategorii są mężczyźni.

Ci ostatni inaczej wybierają też swoje urządzenia – bardziej zwracają uwagę na wydajność i markę, podczas gdy kobiety częściej wagę przywiązują do (nomen omen) wagi i wymiarów. Panie bardziej cenią sobie także obecność klawiatury w zestawie.

tablety badanie Huawei Polska
tablety badanie Huawei Polska
tablety badanie Huawei Polska
tablety badanie Huawei Polska
tablety badanie Huawei Polska

Zostawmy jednak różnice pomiędzy płciami. Cztery najważniejsze cechy, jakie bierzemy pod uwagę przy wyborze tabletu to: cena (51%), ilość pamięci operacyjnej (43%), rozmiar ekranu (35%) oraz czas działania (33%).

W badaniu zapytano także Polaków o to, ile lat mają posiadane przez nich tablety. Wyniki przedstawiają się następująco: 16% ma swój sprzęt krócej niż rok, 25% od roku do dwóch, a 18% – od dwóch do trzech lat. Pomijając 2% respondentów, którzy nie byli w stanie odpowiedzieć na to pytanie, pozostałe 39% korzysta z obecnego modelu dłużej niż 3 lata. Długo!

Badanie wykonane zostało w lipcu 2024 roku przez SW Research na reprezentatywnej grupie 1006 Polaków. Zlecono je przez Huawei CBG Polska.