Czasami można odnieść wrażenie, że dla operatorów (i nie tylko) najważniejsze jest pozyskiwanie nowych klientów, podczas gdy dotychczasowi traktowani są nie do końca tak, jak powinni (szczególnie widać to przy chęci przedłużenia umowy). T-Mobile najwyraźniej należycie dba o swoich użytkowników, ponieważ udało mu się utrzymać rekordowo niski wskaźnik ich odejść. Z niczego się to nie wzięło, bowiem na rynku telekomunikacyjnym nie brakuje atrakcyjnych ofert.
T-Mobile – liczba klientów w trzecim kwartale 2019 roku
Na koniec trzeciego kwartału 2019 roku baza użytkowników ofert T‑Mobile Polska liczyła 10,9 mln, co oznacza, że rok do roku wzrosła o 215 tysięcy. Sytuacja wygląda jeszcze korzystniej, jeśli skupimy się wyłącznie na klientach abonamentowych – tych w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem przybyło aż 281 tysięcy! Ta grupa dla każdego operatora jest szczególnie ważna, być może m.in. z uwagi na fakt, że jest związana umowami terminowymi i gwarantuje wpływ określonych kwot przez dłuższy czas (chociaż oczywiście zdarzają się tacy, co nie płacą, ale to już ryzyko biznesowe, na które telekomy się godzą).
T-Mobile nie ukrywa zadowolenia ze swoich wyników, ponieważ to już trzeci rok z rzędu, w którym sukcesywnie buduje swoją bazę klientów. W tym okresie rzesza użytkowników kontraktowych zwiększyła się aż o 918 tysięcy (w samym trzecim kwartale 2019 roku o 60 tysięcy względem Q2 2019). Jednocześnie operatorowi udało się utrzymać rekordowo niski wskaźnik odejść CHURN na poziomie 0,7%. Jego zdaniem wynika to z realizacji przyjętej strategii skupionej na najwyższej jakości sieci, usług oraz obsługi klienta. Najwyraźniej jest ona skuteczna, skoro pozostają w #TeamMagenta – oznacza to, że są zadowoleni z tego, jak są traktowani przez T-Mobile.
Magentowy operator informuje również, że od czasu wprowadzenia do sprzedaży pakietów z serii Magenta 1 obserwuje systematyczny wzrost zainteresowania tą częścią oferty. Dla przypomnienia, obejmuje ona abonament na telefon komórkowy, internet światłowodowy i dostęp do Netflixa (jakość i liczba ekranów jest zależna od wybranej taryfy).
T-Mobile Magenta 1 – odpowiedź na wszystkie rozterki współczesnego konsumenta
Przy okazji T-Mobile podzieliło się ciekawymi informacjami na temat swojej sieci. W porównaniu do trzeciego kwartału 2018 roku ilość przetransferowanych danych wzrosła o 50%. O 200% zwiększyła się zaś ilość danych przesłanych przez klientów realizujących połączenia głosowe w sieci LTE (VoLTE). Obecnie już ponad 93% wszystkich danych przesyłanych jest w sieci LTE. Operator sukcesywnie modernizuje więc swoją infrastrukturę, aby obsłużyć coraz większe obciążenie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba stacji bazowych oferujących agregację pasma wzrosła o 40% (8520 stacji z CA), z czego 2250 z nich obsługuje agregację wszystkich 4 pasm, na których są nadajniki LTE magentowej sieci.
Polecamy również: Piątkowe promocje dla klientów T-Mobile
Źródło: informacja prasowa