Drugi kwartał bieżącego roku T-Mobile zamknął z zyskiem 427 milionów złotych EBITDA AL, co oznacza wzrost o prawie 1% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Okres od początku kwietnia do końca czerwca 2019 roku to dla polskiego T-Mobile czas stabilizacji finansowej. Osiągnięte wyniki świadczą o tym, że operator dostosowuje się do dynamicznych zmian na rynku GSM, co raz mocniej stawiając na usługi mobilne, gdzie odnotowano wzrost przychodów 5,5% rok do roku. Nie bez znaczenia było również wprowadzenie oferty konwergentnej, w ramach której klienci mogą korzystać z pakietów usług mobilnych, dostępu do sieci światłowodowej i rozrywki. Odnotowano również wzrost przychodów tytułem dostawy systemów ICT oraz zainwestowano w rozwój możliwości chmurowych.
Na koniec drugiego kwartału telekom obsługiwał bazę 10,87 mln klientów, co oznacza przyrost o 260 tysięcy w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku. Warto zwrócić uwagę na utrzymanie wskaźnika churn na niskim poziomie (0,7%), co świadczy o silnym przywiązaniu klientów do usług T-Mobile, przez co ci raczej niechętnie migrują do ofert innych operatorów. Co ciekawe, w dalszym ciągu zmniejsza się udział klientów korzystających z usług prepaid na rzecz klientów kontraktowych. Na koniec Q2 2018 operator posiadał 7,068 miliona klientów kontraktowych i 3,541 miliona korzystających z usług na kartę. Obecnie jest to odpowiednio 7,374 mln i 3,495 mln. Jak uważa Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T-Mobile Polska, było to możliwe przede wszystkim dzięki wprowadzeniu oferty Magenta 1 łączącej usługi mobilne, stacjonarne i rozrywkę.
Spore sukcesy osiągnął magentowy operator w zakresie usług ICT, które świadczy za pomocą zależnej spółki T-Systems. Za największe sukcesy można tu uznać zwycięstwa w przetargach, w tym na budowę sieci dla Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, budowę sieci dla Poczty Polskiej oraz opartego na SMS-ach rozwiązania komunikacji masowej dla administracji i obywateli dla Centralnego Ośrodka Informatyki.
T-Mobile chwali się również współpracą z Microsoftem, dzięki czemu uzyskał dostęp do unikalnych w branży rozwiązań chmurowych oraz wsparcie grupy 2000 inżynierów i programistów, którzy pracują w Microsoft Acceleration Center – jednostki funkcjonującej w ramach grupy Deutsche Telekom odpowiedzialnej za wdrażanie rozwiązań chmurowych produkcji Microsoftu. Dostęp do takiego zakresu wiedzy sprawia, że operator może oferować swoje produkty przedsiębiorstwom niezależnie od ich wielkości.
W komunikacie telekomu pojawiła się również ciekawostka dotycząca obecnego wykorzystania sieci do transmisji danych. W drugim kwartale 2019 roku 91% danych było przesyłanych w sieci LTE, 9% w 3G a tylko 0,06% w 2G. T-Mobile pochwalił się również rozbudową sieci LTE wykorzystującej agregację pasm o kolejne 780 stacji, co łącznie z dotychczasowymi pozwala na objęcie zasięgiem ponad 70% populacji kraju. Dzięki agregacji częstotliwości w niektórych miejscach istnieje teoretyczna możliwość osiągnięcia transferu rzędu 600 Mb/s w kierunku do klienta.
Źródło: informacja prasowa, T-Mobile Polska