Ostatni weekend był dla wielu z nas wyjątkowy, żeby nie powiedzieć: dziwny. Ze względu na ryzyko zarażenia wirusem SARS-Cov-2, mnóstwo osób postanowiło pozostać w domu. Skorzystaliśmy jednak z możliwości, by kontaktować się ze znajomymi i rodziną przez telefon, co zauważył operator T-Mobile.
W związku z zagrożeniem koronawirusem wielu Polaków postanowiło pozostać w domu i stamtąd kontaktować się z bliskimi. Na pewno spora część połączeń głosowych dotyczyła także spraw zawodowych – wszak jeśli nie mieliśmy możliwości zjawić się w biurze czy innym miejscu pracy, kontakt ze współpracownikami musiał być przerzucony na łącza telefoniczne.
Jak podało T-Mobile,
„Decyzja o rozpoczęciu przez wiele firm pracy zdalnej spowodowała znaczący wzrost liczby połączeń – tylko od czwartku, 12 marca, odnotowaliśmy średnio o 50% wyższe zapotrzebowanie na usługi głosowe w sieci T‑Mobile. Zwiększeniu uległ także ruch transmisji danych. W czwartek i piątek w godzinach przedpołudniowych i wczesnopopołudniowych zużycie danych wzrosło średnio o 20%. W weekend również zanotowaliśmy wzrosty, w szczególności w weekendowych godzinach szczytu (ok. godz. 21.00).”
Już tak – zdawałoby się – mało znaczące rzeczy jak pogoda, mają wpływ na częstotliwość i długość rozmów telefonicznych w kraju. Wobec tego fakt, że spora część z nas postanowiła zachować szczególną ostrożność podczas ostatnich dni i nie wychodzić z domu, miała wpływ na sposób korzystania przez nas smartfonów. Objawiło się to między innymi w większym zużyciu pakietów danych.
Wobec powyższego, T-Mobile obiecało, że w najbliższy piątek w aplikacji Mój T-Mobile, klienci sieci będą mogli aktywować kolejne bezpłatne gigabajty. Na pewno przydadzą się, by zrobić wideokonferencję ze starszymi członkami naszej rodziny, mieszkającymi w innej części kraju czy na wieczorne posiadówki przy Netfliksie.
Magentowi przy okazji przypominają, że wszystkie sklepy T‑Mobile znajdujące się w wielkopowierzchniowych galeriach handlowych, których dotyczy piątkowa decyzja rządu, pozostaną zamknięte. Otwarte pozostają sklepy uliczne, jednak w trosce o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników, w pierwszej kolejności zachęca się do korzystania z aplikacji Mój T‑Mobile.
źródło: informacja prasowa