Nintendo pochwaliło się, że grę Super Mario Run pobrano przez dwa miesiące dostępności już ponad 78 milionów razy. W dodatku liczbę tę „wygenerowali” w całości użytkownicy urządzeń, pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego iOS – wersja na Androida pojawi się bowiem dopiero w marcu. 5%, czyli 3,9 miliona osób zdecydowało się natomiast kupić pełną wersję za 9,99 dolara.
Japończycy poinformowali też, że przez dwa miesiące Super Mario Run wygenerowało przychody w wysokości ponad 53 milionów dolarów (sama sprzedaż pełnej wersji gry przyniosła Nintendo blisko 40 milionów dolarów). A wciąż mówimy tylko o użytkownikach, korzystających ze sprzętów, pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego iOS.
Choć powyższe wyniki są bardzo dobre, to producent liczył na znacznie więcej. A dokładniej na to, że nie 5%, a aż 10% wszystkich osób kupi pełną wersję gry. Z drugiej strony, Japończycy nie spodziewali się, że aż tyle użytkowników pobierze i zagra w Super Mario Run. W dodatku tylko przez pierwsze cztery dni pobrano ją ponad 40 milionów razy.
Nintendo oczekuje kolejnego boomu w marcu, kiedy gra udostępniona zostanie w sklepie Play. Zobaczymy jednak, czy użytkownicy Androida będą tak samo (lub nawet bardziej) hojni, jak ci, korzystający z urządzeń z iOS na pokładzie.
Źródło: The Wall Street Journal przez Android Authority