Firma Apple jest niekwestionowanym liderem rynku tabletów internetowych – co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Od ponad dwóch lat, czyli od momentu premiery iPada pierwszej generacji, dumnie nosi żółtą koszulkę i nie zamierza jej nikomu oddawać. I w najbliższym czasie na pewno nie będzie musiała. Z danych opublikowanych przez Strategy Analytics wynika, że koncern z Cupertino obecnie trzyma w garści aż 68% rynku tabletów.
W drugim kwartale 2012 roku producent spod znaku nadgryzionego jabłuszka sprzedał 17 mln iPadów. Według danych wspomnianej firmy analitycznej, w tym samym okresie sprzedanych zostało 7,3 mln tabletów z Androidem (dokładnie tyle samo, co w analogicznym okresie poprzedniego roku), 0,3 mln z Windowsem (spadek z 0,6 mln) oraz 0,3 mln urządzeń z pozostałymi systemami operacyjnymi (spadek z 0,7 mln). Tym samym w ciągu ostatnich trzech miesięcy sprzedanych zostało 24,9 mln tabletów, czyli znacznie więcej niż w tym samym okresie 2011 roku – 14,9 mln.
I tak, Apple dominuje z 68,3-procentowym udziałem w rynku (wzrost z 62%). Daleko w tyle zostawia Androida – 29,3% oraz Windowsa i pozostałe systemy operacyjne, które mają po 1,2% udziału (spadek z, odpowiednio: 4% i 4,7%).
Całość doskonale obrazuje poniższa tabelka: