Wiele wskazuje na to, że mówiąc o doskonałych wynikach sprzedaży systemu Windows 8, Microsoft mijał się z prawdą. Jak wynika z raportu przygotowanego przez serwis Softpedia, na jednym z wewnętrznych spotkań z pracownikami Steve Ballmer, dyrektor generalny koncernu, stwierdził, że „Windows 8 nie sprzedaje się wystarczająco dobrze”.
Mimo to, Ballmer nie poddaje się i wierzy, że nadchodząca, opatrzona numerem 8.1 aktualizacja odmieni sytuację. Windows 8.1 wprowadzi wiele nowych funkcji i usprawnień, a także przywróci przycisk Start, na którego brak w obecnej wersji systemu narzekają użytkownicy. Szef Microsoftu wydaje się jednak nie zauważać, że przyczyna niewielkiej popularność Windows 8 tkwi w minimalistycznym i zrywającym z wszelkimi tradycjami interfejsem Modern UI, w który go wyposażono. Wielu właścicieli komputerów osobistych i laptopów woli pozostać przy systemie Windows 7, niż zainstalować Windows 8 i podjąć naukę obsługi swojego sprzętu od zera.
Oficjalne statystyki mówią, że liczba sprzedanych kopii systemu Windows 8 przekroczyła 100 milionów. Liczba ta obejmuje nie tylko nowe komputery i tablety wyposażone w Windows 8 przez producenta, ale także licencje wykupione przez użytkowników chcących dokonać aktualizacji. Według Microsoftu, na rynku znajduje się ponad 2400 różnych urządzeń z systemem Windows 8 lub Windows RT. Skoro tak, dlaczego udział „kafelkowego” systemu Microsoftu w rynku szacuje się na niewiele ponad 5%? Dla porównania, Windows 7 może pochwalić się wynikiem 44%, a leciwy już Windows XP – 37%.
via Softpedia