Apple największym producentem wearables. Cały rynek odnotował wzrosty

Sprzedaż iPhone’ów zwalnia, iPady mają najlepsze lata za sobą, a firma Tima Cooka coraz wyraźniej stawia na usługi. Nie oznacza to, że sprzęt z logo nadgryzionego jabłka przestał wzbudzać zainteresowanie. Klienci po prostu przerzucili się na segment urządzeń ubieralnych.

Nic nie wskazuje, że Apple Watch będzie kiedyś tak popularny jak iPhone, ale jak pokazują wyniki finansowe Apple, to właśnie dział urządzeń wearables w ciągu ostatnich kwartałów zalicza wzrosty. Choć firma nie chwali się jednak liczbą sprzedanych egzemplarzy, z pomocą przychodzi raport IDC.

Rynek wearables jest w świetnej formie

Oczywiście nie tylko Apple może pochwalić się świetnymi wynikami, ale zacznijmy od firmy z Cupertino, bowiem to ona w trzecim kwartale zdobyła pierwszą pozycję. Według wyników dostarczonych przez IDC, Apple w ciągu trzech miesięcy sprzedało 29,5 mln urządzeń ubieralnych. Przekłada się to na imponujący wzrost 195,5% rok do roku. Specjaliści z IDC dodają, że premiera słuchawek AirPods Pro i obniżona cena Apple Watcha series 3 powinny pomóc w utrzymaniu wysokiej sprzedaży.

Rynek urządzeń ubieralnych w Q3 2019. (fot. IDC)

Drugie miejsce na podium, z udziałem 14,6%, należy do Xiaomi. Świetny stosunek jakości do ceny zaowocował sprzedażą na poziomie 12,4 mln. Z pewnością pomocna okazała się m.in. opaska Mi Band 4 i ekspansja producenta na rynkach europejskich. Produkty Samsunga, w tym należącej do niego firmy JBL, rozeszły się w 8,3 mln egzemplarzy. Wynik ten pozwolił na trzecie miejsce i zdobycie 9,8% rynku.

Czwarta pozycja należy do Huawei, który mimo licznych problemów spowodowanych wojną handlową między USA i Chinami, osiągnął najwyższy wzrost z pierwszej piątki – 202.6%. Producent sprzedał 7,1 mln urządzeń i z pewnością obecnie poluje na trzecie miejsce. Piąty Fitbit to 3,5 mln urządzeń, co oznacza nieznacznie lepszy rezultat (+0,5%) niż rok temu.

Pozostałe firmy, które zostały zgrupowane pod nazwą „Others”, łącznie sprzedały 23,8 urządzeń. Natomiast cały rynek, z wynikiem 84,5 mln, odnotował wzrost na poziomie 94,6%. Należy więc spodziewać się premier interesujących smartwatchy, opasek fitnes i innych urządzeń ubieralnych. Jak pokazują dane IDC, producenci mają o co walczyć.

Polecamy również:

Na taki zegarek czekałem – Apple Watch series 5 (recenzja)

źródło: IDC

Exit mobile version