Obecnie telewizor gości prawie w każdym domu. Niektórzy używają go do oglądania sportu, inni śledzą głównie wiadomości, a jeszcze inni odcinają się od klasycznej telewizji na rzecz Netflixa. Dlatego też nie dziwią wyniki sprzedaży telewizorów w Q3 2020 roku, gdzie sprzęt ten trafił do rekordowej liczby użytkowników.
Sprzedaż telewizorów w Q3 2020 roku przyprawia o zawrót głowy
Telewizory stały się na tyle powszechne, że często można spotkać się z sytuacją, że w jednym gospodarstwie domowym znajdziemy dwa, a nawet trzy takie urządzenia. Wyniki sprzedaży tych urządzeń zdają się tylko to potwierdzać.
Jak wynika z nowego raportu, dostarczonego przez TrendForce, ilość dostaw telewizorów w Q3 2020 roku, wyniosła łącznie 62,05 mln sztuk. Jest to wzrost o prawie 13% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim i aż o 38,8% więcej w porównaniu do poprzedniego kwartału tego roku.
Oczywistym jest, że najwięcej skorzystały na tym popularne marki, takie jak Samsung czy LG, które twierdzą, że spodziewają się jeszcze większych wzrostów. Ta druga osiągnęła niebagatelne zwiększenie sprzedaży, na poziomie aż 81,7%, porównując poprzedni kwartał z obecnym. Co ciekawe jednak, to nie one zyskały najwięcej, a chińska firma TCL, która osiągnęła wzrost dostaw na poziomie 52,7% w stosunku do roku ubiegłego.
Natomiast firma statystyczna TrendForce wskazuje, że sam popyt na telewizję wzrósł w Ameryce Północnej aż o 20% w stosunku do roku poprzedniego, a bezpośrednim „winowajcą” jest oczywiście COVID-19, ponieważ na początku tego roku większość osób zaczęła więcej czasu spędzać w domu.
Sprzedaż telewizorów nieustannie rośnie i wygląda na to, że nie zatrzyma się w najbliższych latach. Wpływ na to przede wszystkim ma panująca pandemia, ale także ceny samych sprzętów, gdzie w obecnych czasach telewizor można zakupić już nawet za 500 zł, gdzie jeszcze kilkanaście lat temu kwoty te były o wiele wyższe.