Bardzo rzadko mamy do czynienia z jakimikolwiek danymi dotyczącymi sprzedaży tabletów w Polsce, więc jak tylko nadarza się okazja, by się takowym przyjrzeć, warto z niej skorzystać. Tak jest właśnie dziś dzięki badaniom Gfk Polonia. Dla osób, którym ta tematyka jest bliska, statystyki te mogą się okazać bardzo interesujące. Dla mnie są bardzo.
Co do tego, że liczba sprzedawanych tabletów w naszym kraju rośnie, nie mam żadnych wątpliwości. Coraz więcej osób w autobusach/pociągach czy na uczelni ma tego typu urządzenie – widać wyraźny wzrost w porównaniu z tym, co można było zaobserwować jeszcze rok czy pół roku temu. Fakt ten potwierdzają dane Gfk Polonia. Z badań wynika bowiem, że sprzedaż tabletów w pierwszym półroczu 2013 roku, względem 2012, wzrosła o 141,4%.
A to nie wszystkie ciekawe dane, które zostały ujawnione. Jak wynika z podanych informacji, do końca bieżącego roku sprzedaż tabletów na polskim rynku ma się zamknąć w przedziale od 900 tysięcy do 1,1 miliona sztuk.
Dla nikogo raczej nie będzie zaskoczeniem fakt, że najwięcej urządzeń ma zostać sprzedanych w czwartym kwartale. Z dwóch powodów. Raz, że jest to okres przedświąteczny. Dwa – właśnie teraz pojawiają się ciekawe nowości zaprezentowane choćby na targach IFA w Berlinie.
Największą popularnością w Polsce cieszą się oczywiście urządzenia w niskiej cenie – najbardziej te, których cena nie przekracza 699 złotych. Warto jednak zaznaczyć, że niska cena sprzętu coraz częściej idzie w parze z mocną konfiguracją sprzętową. Tym bardziej, że nawet najważniejsi rynkowi gracze zdali sobie sprawę, że są kraje, których mieszkańcy mają mniej zasobne portfele. To z kolei sprawiło, że w ich portfolio znalazły się urządzenia oferujące odpowiedni stosunek parametrów do ceny – w dodatku za rozsądne pieniądze. Oby więcej takich!
Mam wielką nadzieję, że rynek tabletów w Polsce, jak i na świecie, w dalszym ciągu będzie się rozwijał. Pytanie tylko w jakim kierunku…