Niemożliwe: sprzedaż tabletów wzrosła!

tablet

fot. nappy / Pexels

Sprzedaż tabletów sukcesywnie malała od kilkunastu kwartałów, czyli już kilku lat. Ostatni, trzeci kwartał 2019 roku, był jednak wyjątkowo udany, ponieważ po raz pierwszy od długiego czasu wzrosła. Sprawdziły się więc przewidywania obserwatorów branży, aczkolwiek mimo wszystko byli oni zbyt optymistyczny w swoich prognozach.

Sprzedaż tabletów w trzecim kwartale 2019 roku

Jak wynika ze wstępnych wyliczeń agencji IDC, w okresie od 1 lipca do 30 września 2019 roku na całym świecie sprzedano 37,6 mln tabletów i hybryd, tj. urządzeń z odłączaną klawiaturą. Jest to o 700 tysięcy więcej niż w trzecim kwartale 2018 roku. Wzrost teoretycznie jest niewielki, bowiem oscyluje wokół 1,9%, ale mimo wszystko jest i branża może mieć powody do zadowolenia. Niektórzy analitycy przewidywali jednak znacznie wyższą sprzedaż, bo wynoszącą prawie 39 milionów sztuk.

Najwięcej tabletów w trzecim kwartale 2019 roku sprzedało Apple – 11,8 mln iPadów, co oznacza wzrost o 21,8% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Specjaliści z IDC uważają, że wpływ na to miała prezentacja nowego iPada 10,2″ we wrześniu oraz fakt, że duża część tabletów w ofercie koncernu z Cupertino oferuje złącze Smart Connector, umożliwiające podłączenie klawiatury, co w zestawie z systemem iPadOS stanowić ma atrakcyjną alternatywę dla komputerów osobistych.

Na drugim miejscu pod względem sprzedaży uplasował się Amazon, który w trzecim kwartale 2019 roku sprzedać miał 5,5 miliona tabletów, czyli aż o 25,6% więcej niż w analogicznym okresie w 2018 roku. Na trzecim z wynikiem 4,6 miliona znajduje się Samsung. W jego przypadku nie mamy jednak już do czynienia ze wzrostem, tylko ze spadkiem – o 13,9%. Warto tu dodać, że połowa sprzedanych urządzeń należała do serii Galaxy Tab A.

Czwartą lokatę okupuje Huawei, który w trzecim kwartale 2019 roku sprzedał 3,6 miliona tabletów, co oznacza niewielki spadek względem Q3 2018 (o 4,4%). Stawkę zamyka Lenovo z wynikiem 2,5 miliona urządzeń (wzrost o 7,6% rok do roku). Pozostali producenci sprzedali łącznie 9,6 mln tego typu sprzętów – jest to aż o 15,8% mniej niż w zeszłym roku.

Sprzedaż tabletów w trzecim kwartale 2019 roku (źródło: IDC)

Jak więc widać, w trzecim kwartale 2019 roku tylko dwóch producentów (Apple i Amazon) sprzedało blisko 50% wszystkich tabletów, jakie w tym okresie trafiły do rąk klientów. Jednocześnie dzięki temu cały ten rynek po raz pierwszy od bardzo dawna może się pochwalić wzrostem, a nie kolejnym spadkiem, do których już się przyzwyczailiśmy.

IDC zastrzega jednak, że przytoczone powyżej dane to wstępne wyliczenia i liczby mogą się jeszcze zmienić, kiedy analitycy dokładniej przeliczą sprzedaż. Oby się nie okazało, że nasza radość była przedwczesna i trzeci kwartał 2019 roku wcale nie był tak udany…

Źródło: IDC

Exit mobile version