tablety na parapecie fot. Tabletowo.pl

Sprzedaż tabletów nieustannie spada. I będzie jeszcze gorzej

Od wielu kwartałów segment tabletów sukcesywnie się kurczy. I chociaż niektórzy mogą mieć nadzieję, że w końcu ten niekorzystny trend się odwróci, to niestety nic na to nie wskazuje. Kolejne statystyki i prognozy są bowiem nieubłagane.

Jak podaje Digitimes Research, w pierwszym kwartale 2018 roku sprzedano zaledwie 33 miliony tabletów, co oznacza spadek o 28,2% względem czwartego kwartału 2017 roku i spadek o 14,9% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej (Q1 2017). Co więcej, zdaniem analityków drugi kwartał 2018 roku przyniesie kolejny spadek. Według szacunków badaczy, od początku kwietnia do końca czerwca 2018 roku do rąk klientów trafi 31,06 miliona tych urządzeń.

Jak zauważyli analitycy z Digitmes Research, większość tabletów, zaprezentowanych na początku 2018 roku, miała ekran o przekątnej 9,7 cala lub większej. M.in. z uwagi na to, sprzedaż urządzeń z 8-calowymi i 7-calowymi wyświetlaczami wyraźnie spadła. Szczególnie tych drugich – w ciągu dwóch kwartałów z rzędu o ponad 8 punktów procentowych.

Co ciekawe, mimo ogólnej tendencji spadkowej, zarówno Samsung, jak i Huawei zwiększyli liczbę autorskich procesorów, stosowanych w tabletach. MediaTek i Qualcomm nie mieli tyle szczęścia, gdyż ci producenci odnotowali wyraźne spadki sprzedaży układów do tego typu urządzeń.

Analitycy z Digitmes Research prognozują, że w drugim kwartale 2018 roku Apple zwiększy dostawy tabletów, lecz nie wystarczy to, aby pociągnąć do góry cały segment. Spore spadki dalej odnotowywać będą producenci nie-markowych sprzętów, co ostatecznie przełoży się na spadek sprzedaży tego typu urządzeń o 6,24% względem pierwszego kwartału 2018 roku, do 31,06 miliona.

Polecamy również:

https://www.tabletowo.pl/2018/04/05/raport-korzystanie-z-tabletow-czas-odslony/

Źródło: DigiTimes