Mimo że sklepowe półki już nie uginają się pod naporem tabletów jak kiedyś, to klienci wciąż mają sporo ciekawych urządzeń do wyboru. Z najnowszych danych wynika, że w Europie najczęściej wybierane są iPady, a w następnej kolejności Galaxy Taby Samsunga i MediaPady Huawei.
Rynek tabletów wygląda korzystnie z punktu widzenia klienta
W pewnym momencie nie wiadomo było, co dalej stanie się z tabletami. Wiele osób uważało, że całkowicie znikną z rynku konsumenckiego i znajdą profesjonalne zastosowanie wyłącznie w przedsiębiorstwach, ponieważ szeregowi klienci korzystają ze smartfonów z coraz większymi wyświetlaczami.
Producenci postarali się jednak, aby tak się nie stało. Czołowe marki mocno zmieniły swoje podejście do tabletów i przede wszystkim niemal całkowicie zrezygnowały z ultrabudżetowych urządzeń, które bardzo szybko przestawały nadawać się do użytku przez swoją beznadziejną specyfikację.
Jednocześnie producenci mocniej postawili na tablety klasy premium z wyśrubowaną do granic możliwości specyfikacją, które nie służą jedynie do rozrywki, ale też – a może nawet przede wszystkim – do pracy. Do tego na rynku pojawia się sporo atrakcyjnych urządzeń ze średniej półki, nie odrzucających swoją specyfikacją ani zbyt wygórowaną ceną.
W obecnym momencie można powiedzieć, że segment tabletów wygląda korzystnie i optymalnie z punktu widzenia klienta – większość znajdzie coś dla siebie i nie powinna narzekać na zakupiony sprzęt.
Sprzedaż tabletów w Europie w pierwszym kwartale 2020 roku
Zawsze jest jednak tak, że ktoś musi być pierwszy. Jak wynika z danych zebranych przez Canalys, w pierwszym kwartale 2020 roku w Europie najwięcej tabletów udało się sprzedać Apple. Gigant z Cupertino osiągnął 31% udziałów w europejskim rynku tabletów i urządzeń hybrydowych (od dłuższego czasu są one wrzucane do jednego worka). Co ciekawe, producent jest na pierwszym miejscu, mimo że na Starym Kontynencie odnotował spadek sprzedaży aż o 16% rok do roku.
Na drugiej pozycji pod względem sprzedaży tabletów w Europie w pierwszym kwartale 2020 roku jest Samsung. Południowokoreański producent zgarnął dla siebie 25% rynku i jednocześnie odnotował minimalny wzrost – bo o 1% – względem analogicznego okresu rok wcześniej.
TOP 3 zamyka Huawei z udziałami na poziomie 14% i 15% wzrostem rok do roku.
Canalys niestety nie podaje dokładnych liczb, więc nie wiemy, ile tabletów w pierwszym kwartale 2020 roku w Europie sprzedali Apple, Samsung i Huawei.