Nie tylko w przypadku Apple sprzedaż tabletów spada z kwartału na kwartał. Koncern Cupertino ma jednak to szczęście, że mimo tego niekorzystnego trendu wciąż zajmuje pozycję lidera, ponieważ to właśnie po jego urządzenia klienci sięgają najczęściej.
W czwartym kwartale 2016 roku Apple sprzedało łącznie 13,1 miliona iPadów. I choć jest to mniej aż o 19% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, to i tak zapewniło koncernowi z Cupertino pierwsze miejsce w rankingu ilości dostarczonych do rąk klientów tabletów w okresie od października do grudnia 2016 roku.
Drugi w zestawieniu jest Samsung. Jemu z kolei w czwartym kwartale 2016 roku udało się sprzedać 8 (IDC) – 8,1 (SA) milionów tabletów. Podobnie, jak w przypadku Apple, jest to mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dokładniej o 11,4% (IDC) lub 10% (SA).
Kolejne trzy miejsca są natomiast dość „sprzeczne”, bowiem dane IDC i Strategy Analytics nie pokrywają się ze sobą. Według tego pierwszego trzeci jest Amazon (5,2 milionów), czwarte Lenovo (3,7 milionów), a piąty Huawei (3,2 milionów. Strategy Analytics umieściło z kolei na trzecim miejscu Lenovo (4,2 milionów), na czwartym Huawei (3,7 milionów), zaś na piątym Amazon (3,4 milionów).
Łącznie w czwartym kwartale 2016 roku klienci kupili 52,9 (IDC) lub nawet 63,5 (SA) miliona tabletów. Obie agencje badawcze są jednak zgodne, że jest to mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (o – odpowiednio – 20,01% lub 9%).
Przez cały 2016 rok sprzedano natomiast (według IDC) 174,8 miliona tabletów, czyli o 15,6% mniej niż w 2015 roku. Apple i Samsung zaliczyli największe spadki (odpowiednio o 14,2% i 20,5%). Powody do radości mają natomiast Amazon i Huawei, ponieważ im udało się znacznie zwiększyć sprzedaż (odpowiednio o 98,8% i 49,9%). Lenovo wyszło praktycznie „na zero” (spadek o 1,2% rok do roku).
*IDC w zestawieniach ujęło zarówno tablety, jak i hybrydy
Na zdjęciu wyróżniającym 9,7-calowy iPad Pro (pod linkiem znajdziecie jego recenzję)
Źródło: Strategy Analytics, IDC przez AppleInsider