Rynek inteligentnych zegarków jest czymś, czego nadal nie umiem pojąć – z jednej strony bardzo często słyszy się, że pomysł noszenia smartwatcha na nadgarstku zupełnie się nie przyjął, a z drugiej na ulicy coraz częściej widać kogoś, kto zamiast czasomierza kwarcowego nosi elektroniczny, o wyraźnej dominacji nad konstrukcjami mechanicznymi nawet nie wspominając. Cóż, jakie by te smartwatche nie były, to z roku na rok sprzedają się coraz lepiej, a prym wiedzie nie kto inny, jak Apple Watch.
Według najnowszego raportu opracowanego przez Strategy Analytics, drugi kwartał bieżącego roku był okresem, w którym sprzedało się 12,3 miliona inteligentnych zegarków. Przyrost rok do roku jest naprawdę imponujący, gdyż wynosi 44% – w Q2 2018 do klientów wysłano „zaledwie” 8,6 miliona sztuk. Wygląda na to, że smartwatche powoli rosną siłę – całkiem niedawno rynek ten wyceniono na 50 miliardów funtów szterlingów.
Jednak najbardziej imponujący jest nie sam wzrost zainteresowania tego typu sprzętem, ale dominacja giganta z Cupertino w tym obszarze. Spośród 12,3 miliona sprzedanych egzemplarzy smartwatchy, aż 46% stanowiły zegarki opatrzone logo w postaci nadgryzionego jabłka. Apple Watch kompletnie zdominował ten segment i wygląda na to, że czwarta generacja inteligentnych czasomierzy tego producenta cieszy się ogromnym zainteresowaniem konsumentów.
Przedstawione wyniki są jeszcze ciekawsze, kiedy porównamy lidera rynku do dwóch pozostałych producentów na podium. Na drugim miejscu pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy znajduje się Samsung, który może pochwalić się zaledwie 15,9% udziałów, zaś trzecie stanowisko piastuje Fitbit, który spadł poniżej dziesiątki – udział tego producenta wynosi 9,8%.
Muszę przyznać, że choć 46% brzmi dumnie, to przewagę Apple widać dopiero wtedy, kiedy uświadomimy sobie, że to niespełna trzykrotność tego, co udało osiągnąć się Samsungowi i niemal pięciokrotność tego, co sprzedał Fitbit. Warto jednak nadmienić, że taki wynik koreańskiego producenta wciąż jest sukcesem – w końcu w ubiegłym roku to amerykański Fitbit piastował drugie miejsce w tym rankingu (z 15,8% udziałów w Q2 2018). Co więcej, dopiero trzeci kwartał bieżącego roku przyniósł Watch Active 2, więc jest szansa, że kwartał trzeci i czwarty okażą się dla Samsunga jeszcze lepsze.
Wygląda na to, że Apple Watch 4. generacji powtórzył sukces poprzednika:
źródło: Strategy Analytics przez Wareable