To z pewnością był świetny kwartał dla Samsunga i Xiaomi. Obaj producenci zaliczyli spore wzrosty sprzedaży na Starym Kontynencie.
Ogólna sprzedaż wzrosła
Firma analityczna Canalys, specjalizująca się w tworzeniu raportów, tym razem przedstawiła wyniki sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2019 roku w Europie. Warto zauważyć, że cały rynek urósł – 8% rok do roku, co przekłada się na 52,5 mln sprzedanych urządzeń. To dość znaczący skok, tym bardziej, że ostatnio obserwowaliśmy małą stagnację.
Niewykluczone, że producenci niebawem będą mogli pochwalić się jeszcze lepszymi wynikami. Niektórzy sugerują wzrosty po szerszym wprowadzeniu technologii 5G, która ma stać się jednym z kluczowym czynników przesiadki na nowszy smartfon. Zanim jednak dostaniemy 5G, to raczej musimy przyzwyczaić się do niewielkich wahań obecnych wyników.
Dwaj producenci mają powody do świętowania
Jeśli chodzi o piątkę najpopularniejszych producentów na Starym Kontynencie, to wzrosty udało się osiągnąć tylko dwóm firmom. Co ciekawe, wyniki są znacząco lepsze niż w trzecim kwartale 2018 roku – nie często zdarza się, aby czołowi producenci mogli w krótkim czasie zauważalnie zwiększyć bazę użytkowników.
Liderem sprzedaży smartfonów w Europie jest Samsung, który dostarczył 18,7 mln urządzeń. Przekłada się to na 35,7% udziałów na rynku i oznacza wynik lepszy o 26% rok do roku. Druga pozycja należy do Huawei, który po wcześniejszych sporych spadkach, tym razem utrzymał zeszłoroczną sprzedaż – 11,6 mln smartfonów i 22,2% udziałów. Podium zamyka firma z Cupertino. Cóż, zainteresowanie iPhone’ami po raz kolejny się zmniejszyło – 9,8 mln sprzedanych egzemplarzy, czyli 18,6% udziałów.
Świetny rezultat należy do Xiaomi, które szturmem zdobywa serca europejczyków. Chiński producent sprzedał 5,5 mln smartfonów, czyli o 73% więcej niż rok temu. To kolejny imponujący wzrost w Europie – poprzedni kwartał również okazał się szczęśliwy dla Xiaomi.
Piąte miejsce należy do HMD Global, firmy mającej prawa do marki Nokia na rynku smartfonów. Najwidoczniej logo fińskiego producenta nie wzbudza już takiego zainteresowania – HMD Global zaliczył spadek sprzedaży o 21%. Pozostali producenci, zebrani razem w grupie Others, również muszą pogodzić z gorszymi wynikami – 5,9 mln smartfonów i spadek o 24%.
Polecamy również:
Rynek smartfonów znów rośnie. A wraz z nim, Samsung i Huawei
źródło: Canalys