Samsung i Xiaomi ze świetnymi wynikami w Europie. Natomiast Huawei zaliczył gorszy kwartał

Samsung Galaxy Note 10 i Galaxy Note 10+

Poznaliśmy już globalną sprzedaż smartfonów w drugim kwartale 2019 roku. Raczej nie można mówić o zaskoczeniu – pierwsze miejsce należy do Samsunga, drugi jest Huawei, a trzecia pozycja należy dla Apple. Jak natomiast wyglądała sytuacja w Europie?

Na globalne statystyki duży wpływ mają m.in. Stany Zjednoczone, Chiny i Indie. Należy mieć na uwadze, że decyzje zakupowe klientów w tych krajach niekoniecznie muszą pokrywać się z wyborami Europejczyków. W końcu w Stanach Zjednoczonych istnieje przede wszystkim Apple i Samsung, a w Państwie Środka lokalny producenci mogą liczyć na miliony sprzedanych smartfonów – na liczbę potencjalnych klientów raczej nie mogą narzekać.

Co ciekawe, według danych udostępnionych przez firmę analityczną Canalys, pierwsza trójka największych producentów w Europie nie różni się od globalnego zestawienia. Jednakże, procentowe udziały przedstawiają się już inaczej i chyba największe powody do zadowolenia ma Samsung i Xiaomi.

Pierwsza pozycja należy do Samsunga, który osiągnął dość spory wzrost. Południowokoreański producent może pochwalić się 18,3 mln sprzedanych smartfonów, co oznacza wzrost o 20% rok do roku. Natomiast Huawei zaliczył spadek sprzedaży – z 10,1 mln do 8,5 mln smartfonów. Niewykluczone, że wynik gorszy o 16% spowodowany jest m.in. przez głośne problemy ze Stanami Zjednoczonymi. Duży spadek zaliczyło również Apple – 6,4 mln sprzedanych iPhone’ów, czyli o 17% mniej niż rok temu.

(fot. Canalys)

Xiaomi wypadło w drugim kwartale po prostu rewelacyjnie. Europejczycy najwidoczniej pokochali tego chińskiego producenta, który wielokrotnie udowodnił, że można dostarczyć świetny sprzęt w bardzo atrakcyjnej cenie. Xiaomi zakończyło drugi kwartał z 4,3 mln sprzedanych smartfonów, co oznacza wzrost o imponujące 48% rok do roku.

Czwarte miejsce należy do HMD Global, który obecnie zajmuje się dostarczaniem smartfonów opatrzonych logo Nokii. Sprzedał on 1,2 mln urządzeń, czyli o 18% mniej niż w drugim kwartale 2018 roku. Pozostali, którzy nie zostali uwzględnieni na liście, łącznie sprzedali 6,4 mln smartfonów – spadek o 17%.

Cały rynek w drugim kwartale spotkała stagnacja – w 2019 roku zostało sprzedanych 45,1 mln smartfonów, natomiast w 2018 roku wynik ten wyniósł 45,2 mln. Różnica jest więc niewielka.

źródło: Canalys

Exit mobile version