W czwartym kwartale 2016 roku mieliśmy do czynienia z niecodzienną sytuacją: najwięcej smartfonów sprzedało bowiem Apple, a Samsung był „dopiero” drugi. Początek 2017 roku przywrócił jednak „normalny” stan rzeczy – Koreański koncern na powrót jest królem tego segmentu.
W pierwszym kwartale 2017 roku do rąk klientów trafiło łącznie 307,049 miliona smartfonów. W porównaniu z poprzednim kwartałem jest to mniej aż o 23%, ponieważ wówczas kupiono blisko 400 milionów urządzeń (choć według szacunków innych firm mogło to być nawet więcej, bo ~430 milionów). Nie należy się jednak tym specjalnie martwić, gdyż ostatni i pierwszy kwartał każdego roku to skrajnie różne okresy – jeden jest niezwykle udany, zaś w drugim najczęściej panuje „posucha”.
W pierwszym kwartale 2017 roku Samsung sprzedał nieco ponad 80 milionów smartfonów, co dało mu udziały na poziomie 26,1%. Według analityków z TrendForce, klienci najczęściej wybierali urządzenia z serii Galaxy J. Sam producent również wie, że są to jego bestsellery – nie bez powody bowiem szacuje, że przez cały 2017 rok kupi je jakieś 100 milionów osób.
Apple z kolei w pierwszym kwartale 2017 roku sprzedało około 52 miliony iPhone’ów. Jednak jeżeli chodzi o wielkość produkcji, to okazuje się, że liczba egzemplarzy, które w tym okresie zeszła z taśm, jest niższa o 36% w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz aż o 41% mniejsza niż w analogicznym okresie rok wcześniej (Q1 2016). Szacuje się też, że w następnym kwartale do rąk klientów trafi jeszcze mniej, bo około 43 miliony iPhone’ów (spadek o 17%).
TOP 3 „zamyka” Huawei z wynikiem 35 milionów smartfonów. Czwarte i piąte miejsce przypadło – odpowiednio – Oppo (~25 milionów) i BBK/Vivo (19 milionów). Warto też zauważyć, że do zestawienia udało się „wskoczyć” również LG, które w pierwszym kwartale 2017 roku sprzedało ~14 milionów urządzeń.
*Na zdjęciu tytułowym Samsung Galaxy A3 2017 (pod linkiem znajdziecie jego recenzję)
Źródło: TrendForce