Apple iPad może nie być urządzeniem idealnym, lecz mimo to niepodzielnie rządzi rynkiem tabletów internetowych. Do tej pory nie znalazł się producent, który mógłby zagrozić jego żelaznej pozycji i zrzucić z tronu króla. Wielu próbowało, wśród ochotników znaleźli się giganci świata elektroniki użytkowej: Samsung, LG, Motorola, HTC, Sony, Huawei, lecz wszyscy ponieśli porażkę.
Google i producenci tabletów internetowych ogłoszą wyniki sprzedaży swoich urządzeń już niebawem, ale w tej chwili, posiłkując się statystykami, analizami, ankietami i odrobiną matematyki, możemy powiedzieć, że nie będą one zadowalające. Szacuje się, że na całym świecie zakupiono jedynie 3,4m egzemplarzy tabletów z systemem Android Honeycomb.
Rezultat ten wygląda bardzo smutno w porównaniu do wyników sprzedaży tabletu Apple iPad, którego 15m sztuk pierwszej generacji rozeszło się w zaledwie rok.
Warto dodać, że statystyki, na których oparto prognozę, nie obejmowały modeli niemających dostępu do sklepu Android Market i oficjalnie zatwierdzonych przez Google. Gdyby dodać do tego tablety z systemami Android 2.2 Froyo lub 2.3 Gingerbread, wyniki sprzedaży wyglądałyby zdecydowanie lepiej. Dobrym przykładem jest ostatnio zaprezentowany tablet Amazon Kindle Fire, wobec którego szacuje się zainteresowanie rzędu 5 milionów sprzedanych egzemplarzy w ostatnim kwartale bieżącego roku.
via SlashGear