Spotify zapewnia użytkownikom wygodny i tani dostęp do ogromnej bazy muzyki, a dla artystów to świetne narzędzie do promocji własnej twórczości. Aktualizując swoją aplikację, Szwedzi tym razem skupili się na dwóch grupach klientów – artyści otrzymali odświeżoną wersję aplikacji Spotify for Artists, a słuchacze dostęp do nowych personalizowanych playlist.
Spotify for Artists pozwoli teraz lepiej poznać popularność utworów
Przebudowana aplikacja Spotify for Artists zapewnia artystom ulepszone statystyki dotyczące ich muzyki i fanów. Możliwe jest teraz wyświetlenie łącznej liczby osób, które słuchają twórczości artysty na całym świecie w dowolnym momencie. Ponadto, dostępny jest podgląd statystyk słuchania w czasie rzeczywistym przez tydzień od wydania nowego utworu.
Aktualizacja aplikacji wprowadza odświeżoną kartę Home, która powinna pomóc szczególnie początkującym artystom, zaczynającym swoją przygodę ze Spotify. Karta zawiera teraz rekomendacje materiałów pokazujących, jak w pełni wykorzystać potencjał Spotify. Wśród nich znajdą się zalecenia dotyczące czytania danych, informacje o aktualizacji produktów i porady od najlepszych artystów na świecie.
Wróćmy na chwilę jeszcze do statystyk. Spotify for Artists stara się dostarczyć wielu ważnych informacji, w tym kim są słuchacze, skąd pochodzą i jakich podobnych artystów słuchają. Teraz to wszystko ma być podane w atrakcyjniejszej oraz bardziej czytelnej formie. Artysta może przejrzeć dane dotyczące zarówno konkretnych piosenek, jak i całych playlist.
Kolejnych usprawnień doczekały się opcje zarządzania profilem. Artyści sprawniej powinni teraz zmienić zdjęcie, biografię czy listy odtwarzania. Ponadto, łatwiejsze jest przełączanie się między profilami różnych artystów.
Spotify podaje, że nowa aplikacja powinna być już dostępna w Google Play i App Store. Niewykluczone jednak, że część użytkowników będzie musiała jednak trochę poczekać na możliwość pobrania aktualizacji.
Dwie nowe playlisty
Spotify ogłosiło wprowadzenie dwóch nowych list odtwarzania – Ulubione na okrągło oraz Powtórka z ulubionych, które mają przypomnieć znane i lubiane przez użytkownika utwory. Podobnie jak playlista Odkryj w tym tygodniu czy chociażby Radar premier, nowe listy oparte są o preferencje konkretnej osoby.
Playlista Ulubione na okrągło została stworzona, by użytkownik mógł cieszyć się spersonalizowanymi utworami, które były najczęściej grane w ciągu ostatnich 30 dni. Playlista łączy różnych wykonawców oraz gatunki, dlatego każde jej włączenie gwarantuje niepowtarzalne przeżycia.
Powtórka z ulubionych to z kolei świetny sposób na przypomnienie sobie tych piosenek, które użytkownik odtwarzał ponad miesiąc temu. Podobnie jak w przypadku Ulubione na okrągło na playliście znajdą się miks artystów, nastrojów oraz gatunków.
Aby piosenka została uwzględniona na jednej z playlist musi zostać odtworzona przez użytkownika minimum 2 razy: na przestrzeni 30 dni (Ulubione na okrągło) lub na przestrzeni 31-90 dni (Powtórka z ulubionych). Utwór może znaleźć się tylko na jednej z dwóch list. Aktualizacja list następuje automatycznie co 5 dni.
Spotify nie zamierza oddawać pierwszego miejsca
Mimo iż rynek streamingu muzyki należy do firmy Spotify, która może pochwalić się największą liczbą użytkowników, zarówno tych premium, ja i korzystających z darmowej wersji, to konkurencja nie jest aż tak daleko w tyle. Chociażby Apple Music ciągle zdobywa nowych subskrybentów – obecnie jest ich około 60 mln.
Spotify nie planuje się poddać, a co więcej, zamierza jeszcze bardziej odskoczyć przeciwnikom. Aplikacja cały czas otrzymuje nowe funkcje, jak obsługę Facebook Stories, Snapchat Stories, a także możliwość filtrowania piosenek w pakiecie rodzinnym. Nie brakuje również ciekawych playlist, jak przykładowo tej skierowanej dla fanów Disneya, Marvela i Star Wars.
YouTube Music kradnie pomysł na odkrywanie muzyki od Spotify
źródło: Spotify