Chcąc nie chcąc, zapewne przynajmniej raz słyszeliśmy coś o Spotify. Być może regularnie korzystamy z usługi strumieniowania muzyki – za darmo lub płacąc za subskrypcję. W ten sposób jesteśmy jedną z 500 tysięcy osób, które pobrały tę aplikację ze sklepu Google Play, oczywiście o ile korzystamy ze smartfona z Androidem.
W swoim wiosennym raporcie kwartalnym Spotify poinformowało, że ma 207 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, więc pół miliona instalacji aplikacji nie mówi jeszcze zbyt wiele o rzeczywistej popularności serwisu. Różnica pojawia się więc na tle tego, że Google zlicza po prostu liczbę pobrań programu, nie przejmując się tym, czy wszyscy rzeczywiście odpalili go choć raz.
Niezależnie od tego, jak duży procent z 500 milionów instalacji Spotify w sklepie Google Play stanowią aktywnie wykorzystywane konta, jest to pierwsza aplikacja do strumieniowania muzyki na Androida, która przekroczyła taki pułap pobrań. Pandora, Amazon Music, Deezer, YouTube Music, JioSaavn i Gaana nadal operują gdzieś w przedziale między 100 a 500 mln pobrań, podczas gdy Tidal czy Apple Music majaczą gdzieś z tyłu w „widełkach” 10-50 mln. Usługa Apple jest oczywiście znacznie bardziej popularna wśród użytkowników systemu iOS, co wydaje się być raczej oczywiste.
Powyższy wynik daje nam jakiś wgląd w to, które usługi muzyczne są najczęściej pobierane wśród użytkowników Androida. Swoją drogą, jeśli chodzi o Polskę, to i tak chyba nie mamy zbyt wielkiego wyboru: Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music… Kiedyś jeszcze czekałem na pojawienie się u nas Pandory, ale straciłem jakiekolwiek nadzieje z tym związane już dawno temu.
źródło: Forbes, Android Police, własne