Nie tylko muzyka, ale również podcasty są priorytetem dla Spotify. Szwedzi cały czas wprowadzają nowości, które mają zatrzymać obecnych i przyciągnąć nowych słuchaczy internetowych audycji.
Podcasty cieszą się coraz większym zainteresowaniem
Najpopularniejsza usługa streamingu muzyki może pochwalić się prawie 300 mln użytkowników. To naprawdę imponująca liczba, ale firma nie zawdzięcza jej wyłącznie bogatej bibliotece muzyki. Coraz ważniejszym filarem finansowym, przyciągającym użytkowników, są podcasty. Spotify już kilkukrotnie wspominało o szybko rosnącej liczbie słuchaczy tych audycji.
Nic więc dziwnego, że szwedzka firma cały czas inwestuje czas i pieniądze w rozwój podcastów. Dzięki temu, użytkownicy mogą liczyć na ciągłe nowości i usprawnienia. Wśród nich można wymienić zmiany w interfejsie, dodanie formatu wideo czy chociażby specjalne playlisty, mające promować najpopularniejsze materiały. Co więcej, ostatnio można odnieść wrażenie, że to właśnie dział podcastów rozwija się najbardziej dynamicznie.
Spotify powiadomi o nowych odcinkach
Szwedzi postanowili w końcu wprowadzić funkcję, która tak naprawdę powinna być dostępna już od dawna. Chodzi o wysyłanie powiadomień push o nowych odcinkach podcastów.
W celu skorzystania z nowości, należy przejść na stronę konkretnego podcastu w aplikacji Spotify. Następnie klikamy na przycisk „Obserwuj”. Teraz można zdecydować, czy chcemy otrzymywać powiadomienia push informujące o pojawieniu się nowych odcinków.
Funkcja pozwala być na bieżąco z materiałami udostępnionymi przez ulubionych twórców. Dzięki niej raczej nie przegapimy nowego odcinka. Natomiast Spotify będzie mogło wkrótce pochwalić się, że czas słuchania podcastów jest jeszcze dłuższy, a użytkownicy szybciej reagują na nowe materiały.
Powiadomienia są już wdrażane w mobilnej aplikacji, zarówno w wersji na Androida, jak i na iOS. W związku z tym, że zmiany udostępniane są stopniowo, jeszcze nie wszyscy użytkownicy mogą mieć dostęp do nowej funkcji. Warto dodać, że dostępne są one dla kont premium i osób korzystających z darmowej wersji usługi.