Mimo silnej konkurencji, Spotify pozostaje najpopularniejszą usługą streamingu muzyki i ciągle zdobywa nowych klientów. Szwedzi udostępnili właśnie dane finansowe oraz statystyki dotyczące liczby użytkowników za trzeci kwartał 2019 roku.
Coraz więcej osób chce płacić za Spotify Premium
Spotify, w przeciwieństwie do chociażby konkurencyjnego Apple Music, dostępne jest w dwóch podstawowych planach – darmowym i premium. W pierwszej wersji dostęp jest bezpłatny, ale należy pogodzić się z reklamami i zestawem ograniczeń. W związku z tym, coraz więcej osób decyduje się na subskrypcję premium.
Jak wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Spotify, obecnie z usługi korzysta 248 mln aktywnych użytkowników, co oznacza wzrost o 30% rok do roku. Z kolei względem drugiego kwartału, wzrost wyniósł 7%.
Oczywiście rośnie również liczba osób wybierających plan premium. Za dostęp do Spotify płaci już 113 mln użytkowników, czyli o 31% więcej niż rok temu (87 mln). Trzeba przyznać, że wzrost jest naprawdę imponujący. Dla porównania, według danych z czerwca bieżącego roku, Apple Music ma 60 mln subskrybentów.
Spotify wskazuje, że spore wzrosty wynikają m.in. z dużej popularności planów studenckich i rodzinnych, które pozwalają odczuwalnie obniżyć cenę subskrypcji premium. Oczywiście dla firmy najlepszym rozwiązaniem byłoby opłacanie przez każdego użytkownika podstawowego pakietu, ale z drugiej strony tańsze pakiety pozwalają dotrzeć do szerszej grupy klientów i przywiązać ich do usługi.
Rosną również przychody
Oczywiście większa baza użytkowników pozytywnie przekłada się na przychody firmy. Szwedzi osiągnęli przychód na poziomie 1,7 mld euro, co oznacza wzrost o 28% rok do roku. Należy mieć na uwadze, że Spotify zarabia przede wszystkim dzięki osobom płacącym za premium – wersja bezpłatna z reklamami to tylko mała część przychodów.
Dobrą wiadomością dla inwestorów jest osiągnięcie zysku operacyjnego. Spotify wygenerował 54 mln euro. Firma dodaje, że kolejny kwartał może nie być aż tak atrakcyjny – w ciągu ostatnich trzech miesięcy wydatki związane z promocją artystów, oryginalnymi treściami oraz rozwojem były niższe niż zakładano.
Polecamy również:
źródło: VentureBeat, BusinessWire