Strategia Spotify, której celem jest zdobywanie kolejnych użytkowników, działa naprawdę sprawnie. Firma pochwaliła się liczbami osiągniętymi w drugim kwartale 2019 roku i raczej nie ma dużych powodów do narzekania.
Podcasty mają się świetnie
Szwedzi, po odnotowaniu pierwszego kwartalnego zysku, postanowili jak najszybciej wykorzystać zarobione pieniądze. Firma na początku roku podjęła decyzję, że w celu zwiększania liczby użytkowników, postawi większy nacisk na podcasty. Spotify wykupiło wówczas serwisy Gimlet i Anchor, które specjalizują się w dziedzinie podcastów.
Mocniejsze wejście na rynek podcastów to także walka z nowymi, jak i już z dobrze znanymi przeciwnikami. Apple to w końcu nie tylko usługa Apple Music, ale także ogromna baza podcastów. Ponadto, na każdym iPhonie czy Macu zainstalowane jest autorskie oprogramowanie Apple do słuchania podcastów.
Co więcej, jak wskazują nieoficjalne informacje, firma Tima Cooka zamierza mieć silną pozycję na tym rynku. W związku z tym, Apple podobno miało skontaktować się z firmami i twórcami podcastów, aby omówić ewentualnie kupienie wyłączonych praw do wybranych materiałów. Niewykluczone, że będą to już znane i popularne treści, a także zupełnie nowe podcasty.
Spotify nie zamierza jednak odpuścić, tym bardziej, że podcasty pozwalają na przyciągnięcie nowych użytkowników. Jak wynika z raportu obejmujące drugi kwartał 2019 roku, liczba odbiorców podcastów na Spotify wzrosła o imponujące 50% względem poprzedniego kwartału i niemal podwoiła się od początku roku.
Liczba użytkowników ciągle rośnie
Szwedzi wciąż mogą chwalić się wzrostami użytkowników. Z usług firmy w drugim kwartale korzystało 232 mln osób, co oznacza wzrost na poziomie 29% rok do roku. Z kolei łączna liczba wszystkich subskrybentów premium wynosi 108 mln, czyli o 31% więcej niż w drugim kwartale 2018 roku.
Mimo tych wszystkich wzrostów, w tym większej bazy osób płacących za dostęp do usługi premium, firma wciąż ma problemy z zakończeniem kwartału na plusie. Strata operacyjna wyniosła 3 mln euro. Niewykluczone jednak, że inwestycja w podcasty niebawem się zwróci i Szwedzi zaczną odnotowywać zyski na swoim produkcie.
Polecamy również:
Lubisz Gwiezdne Wojny, Marvela lub Disneya? Zajrzyj na Spotify