Dla Spotify to kamień milowy – 50 milionów użytkowników, którzy płacą za usługę strumieniowania muzyki Premium. Obecnie jest ona obecna w 60 krajach, z ponad 30 milionami utworów w katalogu.
Firma strumieniująca muzykę osiągnęła 40 milionów subskrybentów Premium we wrześniu 2016 roku, a wcześniej, w marcu tego roku – 30 milionów. Wygląda na to, że grupa osób płacących za nielimitowany dostęp do zasobów Spotify, wciąż sukcesywnie rośnie.
Thank you to our 50 million subscribers. #Spotify50 pic.twitter.com/eXkOV71bwu
— Spotify (@Spotify) March 2, 2017
Oprócz stałego planu usługi Premium, oferowanego w naszym kraju za 19,99 zł, Spotify umożliwia korzystanie z bezpłatnego konta, które generuje przychody z reklam i ma ograniczoną funkcjonalność na urządzeniach mobilnych. Razem z płatnymi abonentami, liczba osób korzystających ze streamingu muzyki, wynosi ponad 100 milionów. Są to dane z czerwca ubiegłego roku, nie aktualizowane od tamtej pory przez Spotify, więc sumarycznie, osób korzystających z usługi jest na pewno znacznie więcej.
Konkurencja na rynku firm strumieniujących muzykę jest spora. Największy rywal Spotify to Apple Music, które osiągnęło w grudniu 20 milionów płatnych użytkowników, oraz Tidal – oficjalne dane, przekazane w marcu ubiegłego roku mówiły o 3 milionach subskrybentów usługi premium.
Być może Spotify „wyskoczy” na rynek z nową usługą. Niektórzy użytkownicy zostali zaproszeni do testów konta Premium HiFi, dzięki któremu byłoby można słuchać muzyki w jakości CD. Dla audiofilów – jak znalazł.
źródło: TechCrunch