Sony nie ma ostatnio zbyt dobrych wyników w sprzedaży smartfonów. Firma od ponad roku szuka oszczędności w dziale mobilnym, czego skutkiem jest także ostatnie ogłoszenie producenta o zamknięciu aplikacji Xperia Lounge.
Sony łączy biura, przenosi pracowników do innych sekcji i pozbywa się zbędnego balastu w postaci rzadko używanych aplikacji. Jednym z programów, po którym raczej nikt nie będzie płakać jest Xperia Lounge, który to Japończycy zdecydowali się zamknąć.
Jest to apka będąca swego rodzaju wirtualnym salonem Sony – można w niej dowiedzieć się więcej na temat aktualnej oferty producenta, zapoznać się z programami lojalnościowymi, wziąć udział w konkursach, w których nagrodami są smartfony i akcesoria lub po prostu ściągnąć sobie nowy motyw do nakładki systemowej swojej Xperii.
Producent powiadomił użytkowników Lounge za pośrednictwem komunikatu w aplikacji. Ma być ona wycofana do końca tego miesiąca. Wsparcie sprzedaży za pośrednictwem tego programu było najwyraźniej symboliczne, skoro Sony be żalu się z nim żegna. Jednocześnie fakt zamknięcia tak rzadko używanej aplikacji świadczy o tym, że firma naprawdę stara się łatać każdą dziurę, którą uciekają pieniądze z działu mobilnego.
Droga samuraja biegnie w ciemność – sprzedaż smartfonów Sony spada o 55% w rok
źródło: XperiaBlog przez Android Police