Na początku stycznia przedstawiciele Sony zapowiedzieli, że Sony chce być numerem 2 na rynku tabletów internetowych (zaraz za Apple). Podchodziłam do tych słów bardzo sceptycznie biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze wtedy nie pojawiały się żadne informacje – nawet całkowicie nieoficjalne – odnośnie nadchodzących tabletów Sony. Dziś (26.04.2011), gdy producent przedstawił światu swoje pierwsze dwa modele (można mieć nadzieję, że nie ostatnie), można już zacząć rozważać możliwość zajęcia przez Sony któregoś z miejsc w walce o klienta na tabletowym rynku. Które miejsce? Na to pytanie musicie sobie odpowiedzieć sami… a i tak zweryfikuje to nadchodząca rzeczywistość.
Tymczasem polski oddział producenta wystosował odpowiednią informację prasową na temat tabletów Sony: Sony S1 i Sony S2. I wiemy już, że tylko jeden z nich trafi do sprzedaży na polskim rynku – będzie nim Sony S1. Ale to najwcześniej jesienią 2011 roku. Więcej informacji na temat nowych urządzeń Sony dowiecie się z poniższej informacji prasowej:
Sony Corporation („Sony”) poinformowało o planach wprowadzenia do sprzedaży „tabletu Sony”, który doskonale połączy sprzęt, treści i funkcje sieciowe z wygodą użytkowania, zapewniając pasjonującą rozrywkę na wysokim poziomie. Sony pracuje nad dwoma tabletami o bezprecedensowej konstrukcji, oznaczonymi nazwami kodowymi S1 i S2. Pierwszy z nich jest zoptymalizowany pod kątem bogatej rozrywki multimedialnej, a drugi łączności i rozrywki mobilnej. Premierę „tabletu Sony” na światowych rynkach zaplanowano na jesień 2011 r.
„Tablet Sony” jest oparty na najnowszym systemie Android 3.0, przeznaczonym do urządzeń z większymi ekranami, a w szczególności do tabletów. Oba tablety mogą wykorzystywać łączność Wi-Fi i WAN (3G/4G), pozwalając nie tylko na przeglądanie Internetu i sprawdzanie poczty, lecz także na efektywne korzystanie z całego wachlarza treści cyfrowych — filmów, gier i książek — dostępnych za pośrednictwem płatnych serwisów internetowych Sony i innych serwisów, niezależnie od miejsca i pory.
Tablet S1 jest wyposażony w duży, 9,4-calowy wyświetlacz, przeznaczony do wyświetlania stron www i interaktywnych multimediów. Przesunięcie środka ciężkości względem fizycznego środka obudowy umożliwia łatwe, pewne trzymanie urządzenia. Daje również poczucie stabilności i lekkości, przez co zwiększa wygodę nawet przy wielogodzinnym użytkowaniu.
Model S2 zawiera dwa wyświetlacze po 5,5″, które można złożyć, by ułatwić sobie przenoszenie urządzenia. W odróżnieniu od dotychczasowych tabletów, oparte na dwóch wyświetlaczach rozwiązanie Sony umożliwia połączenie ekranów w jeden duży wyświetlacz bądź ich wykorzystanie do różnych celów, na przykład wyświetlania filmu na jednym ekranie, a przycisków sterujących na drugim.
„Tablet Sony” zapewni przyszłym użytkownikom dostęp do serwisów rozrywkowych opartych na koncepcji chmury, dostępnych z każdego miejsca i o każdej godzinie . Naszym celem jest stworzenie nowego stylu życia, w którym elektronika użytkowa, w tym „tablet Sony”, będzie ściśle zintegrowana z treściami i siecią.
— mówi Kunimasa Suzuki, starszy wiceprezes i zastępca prezesa grupy produktów i usług konsumenckich.
Android 3.0 to nowa wersja platformy Android wyposażona w nowy, holograficzny system obsługi, stworzony od podstaw z myślą o urządzeniach z większymi ekranami, a w szczególności tabletach. Z radością przyjmuję pojawienie się „tabletu Sony”, ponieważ będzie on stymulował rozwój poszukiwanych przez użytkowników aplikacji i usług sieciowych.
— mówi Andy Rubin, starszy wiceprezes działu Mobile w Google Inc.
Oprócz tego, prognozy mówią o stabilnym wzroście rynku mobilnych komputerów o dużej wydajności, zwłaszcza na rynkach wschodzących. Sony zamierza zatem nadal wzmacniać swoją markę VAIO i wprowadzać coraz bardziej atrakcyjne produkty, które będą tworzyć na rynku nową wartość.
Cechy „tabletu Sony”
■Przenośność i wygoda trzymania
9,4-calowy model S1 ma obudowę z przesuniętym środkiem ciężkości, która daje poczucie stabilności i lekkości oraz zapewnia komfort przy wielogodzinnym użytkowaniu.
Model S2 jest wyposażony w dwa 5,5-calowe wyświetlacze, które można wykorzystywać jak jeden duży ekran do przeglądania stron www i innych zastosowań. Ekrany te mogą także pełnić różne funkcje, umożliwiając użytkownikowi oglądanie filmu na jednym z nich i wybieranie funkcji na drugim lub na sprawdzanie poczty na jednym ekranie i używanie drugiego ekranu w roli klawiatury.
■Wygoda użytkowania i wydajne działanie
Dzięki doświadczeniu Sony w łączeniu sprzętu z oprogramowaniem „tablet Sony” cechuje się użytecznością i optymalną wydajnością. Szybkie technologie Sony zapewniają płynne, sprawne działanie funkcji z ekranu dotykowego oraz szybkie, wydajne ładowanie stron internetowych. Zoptymalizowany pod kątem dużego ekranu układ klawiatury gwarantuje łatwość korzystania z maila i serwisów społecznościowych.
■Dostęp do interaktywnej rozrywki w różnych serwisach internetowych
Dostęp do serwisu filmowo-muzycznego Qriocity1 zapewnia użytkownikom bogaty wybór materiałów filmowych i dźwiękowych. Dzięki platformie PlayStation®Suite będzie z kolei można przypomnieć sobie klasyczne tytuły na konsole PlayStation® pierwszej generacji. Miłośnicy dobrej książki będą mogli ściągać e-booki z serwisu Reader™Store2 i używać każdego z tabletów jako czytnika. Integracja z różnymi serwisami umożliwi rozrywkę w ruchu. Co więcej, „tablet Sony” jest wyposażony w funkcje ułatwiające porządkowanie i wybieranie materiałów.
■Funkcja pilota do urządzeń AV
Dzięki „tabletowi Sony” użytkownicy mogą sterować domowymi urządzeniami rozrywkowymi i wykorzystywać materiały na nowe sposoby. Model S1 może wykorzystywać podczerwień i pełnić rolę pilota uniwersalnego do różnych urządzeń audiowizualnych, z linią produktów BRAVIA na czele. Dostępne funkcję obejmują między innymi włączanie telewizora, przełączanie kanału i regulację głośności. Dzięki technologii DLNA, „tablet Sony” pozwala także na odtwarzanie własnych materiałów na dużym ekranie telewizora lub na bezprzewodowe słuchanie muzyki.
W roku 2010 Sony uruchomiło platformę sieciową o nazwie „Qriocity”, z którą może współpracować wiele „sieciowych” urządzeń Sony. Platforma ta stale rozszerza swój zasięg na globalnym rynku. Oprócz tego, Sony Computer Entertainment dostarcza różne treści i usługi dla użytkowników konsol PlayStation za pośrednictwem platformy PlayStation®Network, na której istnieje obecnie ponad 75 milionów zarejestrowanych kont użytkowników z całego świata (stan na 20 marca 2011 r.).
Sony planuje ponadto wprowadzanie różnych urządzeń, które będą wykorzystywały te serwisy. Na początku roku 2011 Sony Computer Entertainment zapowiedziało przenośny system rozrywkowy nowej generacji (nazwa kodowa: NGP), a Sony Ericsson Mobile Communications wprowadziło na rynek telefon „Xperia™PLAY”. Wprowadzenie „tabletu Sony” ma zapewnić wrażenia rozrywkowe oparte na połączeniu sprzętu z usługami sieciowymi i materiałami interaktywnymi.
Poprzez stworzenie w kwietniu 2011 r. grupy produktów i usług konsumenckich, Sony zamierza skoncentrować się na przyspieszeniu rozwoju innowacyjnych produktów nowej generacji i promowaniu nowego stylu życia, opartego na ściślejszej integracji sprzętu z usługami sieciowymi.
*Model S2 nie będzie dostępny w Polsce
informacja prasowa, Sony