Ostatnie trzy miesiące każdego roku to praktycznie zawsze najlepszy okres dla producentów (głównie z uwagi na święta Bożego Narodzenia i związane z nimi szaleństwo zakupowe). Sony jednak nie ma zbytnich powodów do radości, ponieważ w porównaniu z czwartym kwartałem 2015 roku dział mobilny zanotował same spadki.
Od października do grudnia 2016 roku wartość sprzedaży i przychody operacyjne wyniosły 248,6 miliardów jenów (2,143 miliardów dolarów), co oznacza spadek o 35,3% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Zysk operacyjny zamknął się z kolei w kwocie 21,2 miliardów jenów (183 milionów dolarów) i był niższy o 2,9 miliardów jenów niż w czwartym kwartale 2015 roku.
Łącznie w Q4 2016 do rąk klientów dostarczono 5,1 miliona Xperii – o 2,5 miliona mniej niż w Q4 2015. W całym 2016 roku było to natomiast 15 milionów smartfonów – najmniej od 2012 roku, czyli właściwie od początku istnienia tej marki (po wchłonięciu Ericssona i zrezygnowania z logo Sony Ericsson).
Sony tłumaczy spadek przychodów faktem znacznego ograniczenia portfolio, mniejszą sprzedażą (głównie w Europie) oraz ograniczeniem dostępności jego produktów wyłącznie do kilku rynków („opuszczono” bowiem te nierentowne). Z uwagi na ww. czynniki zmalał również zysk operacyjny (mimo że dokonano znacznych cięć kosztów).
Łącznie w czwartym kwartale 2016 roku przychody „całego” Sony wyniosły łącznie 2,397 tryliona jenów (20,668 miliarda dolarów), natomiast zysk operacyjny 92,4 miliardów jenów (796 milionów dolarów). W obu przypadkach jest to mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (odpowiednio: o 7,1% i 109,8 miliardów jenów).
*Na zdjęciu wyróżniającym Sony Xperia X Compact (pod linkiem znajdziecie jej recenzję)
Źródło: Sony przez TechChrunch