Wygląda na to, że Sanpchat przymierza się do dodania kilku funkcji rozszerzonej rzeczywistości w swojej aplikacji. Firma, bez specjalnego rozgłosu, nabyła drogą kupna izraelski startup Cimagine. Kwota, jaką otrzymali jego twórcy waha się podobno między 30 a 40 milionami dolarów.
Cimagine rozpoczęło swoją działalność już w 2012 roku. Dzięki miesiącom ciężkiej pracy, udało się opracować technologię, która pozwala na wizualizowanie na ekranie urządzenia przenośnego, jak w przestrzeni wpasowywałyby się wybrane trójwymiarowe obiekty. Coca-Cola była jednym z wielu klientów, którzy korzystali z rozwiązań dostarczanych przez Cimagine.
Ostatnio częściej słyszymy doniesienia na temat innych komunikatorów i serwisów społecznościowych, o tym, że starają się coraz bardziej upodobnić do Snapchata. Choć aplikacja jest obecnie dla wielu absolutnym „must have” na smartfonie, to firma musi pracować nad tym, żeby utrzymać wysoką pozycję wśród stale zmieniającej się konkurencji.
Obecnie jedynym większym poruszeniem było rozpoczęcie sprzedaży okularów Spectacles, nagrywających „okrągłe” snapy, które można odtwarzać na smartfonie pionowo lub poziomo. Jednak nie jest to regularna sprzedaż – odbywa się ona w wybranych miastach USA. Być może Snapchat na razie bada rynek i sprawdza, czy warto uderzyć z lepszą wersją okularów? Być może. Jeśli tak, to przejęcie firmy zajmującej się rozszerzoną rzeczywistością mogło być bardzo dobrą inwestycją.
źródło: AndroidAuthority, Snapchat, Cimagine