Od ponad 300 dni Ukraina dzielnie broni się przed rosyjską okupacją. Codziennie w ramach ofensywy Sił Zbrojnych Ukrainy w wielu rejonach giną bohaterowie, którzy postanowili bronić ojczyzny.
Branża gamingowa a wojna w Ukrainie
Na terenie Ukrainy powstało wiele firm zajmujących się produkcją gier wideo. Do najbardziej znanych należą Frogwares, twórcy wielu gier przygodowych, Vostok Games odpowiedzialne za darmowego FPS-a Survarium, czy 4A Games, którzy wypuścili w świat trylogię Metro. Dwa ostatnie studia dzieli wspólna historia – oba powstały z inicjatywy osób, które pracowały w GSC Game World – jednego ze studiów założonych na terenie Ukrainy w latach 90. To właśnie firma założona przez Sergieja Kostiantinowicza Hrihorowicza dała światu serie Kozacy oraz STALKER.
Niestety, plany wszystkich studiów musiały ulec zmianie po ataku wojsk rosyjskich na tereny należące do Ukrainy. Autorzy gier zmuszeni byli do wstrzymania prac nad grami. Część osób szukała schronienia i możliwości kontynuowania pracy nad tytułami poza granicami kraju, niektórzy postanowili zostać i walczyć. Jedną z takich osób był Wołodymyr Jeżow pracujący dla GSC GameWorld.
22 grudnia o 18:25 na prywatnym profilu brata Wołodymyra, Wiaczesława Jeżowa pojawiła się informacja, że pracownik ukraińskiego studia zginął na froncie w pobliżu miasta Bachmut w obwodzie Donieckim.
Śmierć twórcy serii STALKER
Żałoba nie może być w pełni zrozumiana, dopóki nie dotknie ona osobiście ciebie lub twoich bliskich. Wydaje się, że jest ona gdzieś daleko, aż nagle przychodzi do twojego domu i bezpowrotnie zmienia twój świat. Dziś, podczas obrony Ukrainy zginął mój drogi brat Wołodymyr Jeżow, ojciec dwójki dzieci, wierny przyjaciel o szczerym sercu. Wspominał on, że w bitwie jaką toczy teraz naród ukraiński, rodzi się szczęśliwa przyszłość naszych dzieci. Mam nadzieję, że trafiłeś do lepszego miejsca, Bracie. Wpis Wiaczesława Jeżowa na koncie na Facebooku.
Wołodymyr Jeżow dołączył do Sił Zbrojnych Ukrainy pierwszego dnia wojny, 24 lutego 2022 roku. W GSC Game World pełnił funkcję projektanta gier wideo. Twarz Lokiego, jednej z postaci w grze STALKER: Zew Prypeci, członka frakcji „Wolność” była wzorowana na wizerunku Jeżowa. Odstawiając na bok cele grupy w grze i patrząc na jej nazwę chciałoby się powiedzieć, że nie ma przypadków, są tylko znaki…