smartDOM – czym jest i dlaczego „więcej” znaczy „korzystniej”?

Mówią, że „od przybytku głowa nie boli” – a już szczególnie, kiedy chodzi o pieniądze. Standardowo jednak, gdy chcemy mieć czegoś więcej (przedmiotów, usług), to automatycznie wiąże się to ze znacznymi wydatkami. Ale jak się okazuje można znaleźć wyjątki od tej „piekielnej” reguły. I spośród wielu obietnic z reklam typu „przejdź do nas, zaoszczędzisz, zarobisz, itd.” zdecydowałem się sprawdzić jeden, o którym jest ostatnio głośno i który – jak się okazuje po sprawdzeniu – jest wiarygodny i godny polecenia. Mowa o programie Plusa i Cyfrowego Polsatu, czyli Domowym Programie Oszczędnościowym smartDOM, w ramach którego klient może kupić łącznie aż dziewięć usług i dzięki atrakcyjnym rabatom zaoszczędzić nawet 1000 złotych w skali roku. Tak, dobrze czytacie, TYSIĄC ZŁOTYCH. Ale żeby nie być gołosłownym – poczytajcie i oceńcie sami.

Czym w ogóle jest Domowy Program Oszczędnościowy smartDOM?

Oferowanie więcej niż tylko jednej usługi przez firmy telekomunikacyjne nie jest niczym nowym – jest to przecież korzystne dla obu stron. Żaden z telekomów nie ma jednak w swoim portfolio aż tylu usług, co Plus na spółkę z Cyfrowym Polsatem. Mowa tu dokładniej aż o dziewięciu: telefonii komórkowej, telewizji, internecie, bankowości (również internetowej), ubezpieczeniach, energii elektrycznej, sprzęcie AGD, monitoringu i gazie.

Opłaca się łączyć

W ramach smartDOM możemy skorzystać ze specjalnego bonusu, którego działanie jest banalnie proste i wyjaśnia go zasada: drugi za połówkę, a trzeci nawet za złotówkę. Chodzi w tym o to, że jeżeli ktoś zdecyduje się zakupić telewizję, abonament na komórkę oraz internet, na drugą usługę otrzyma 50% rabatu, natomiast za trzecią zapłaci nawet złotówkę.

Ogromną zaletą tego bonusu jest to, że możemy dowolnie wybierać, na którą usługę otrzymamy większy rabat. Przykładowo: mamy już telefon w Plusie i chcemy dokupić telewizję. Wówczas na nią dostaniemy 50% rabatu. Ale możemy też najpierw dobrać internet, a dopiero później telewizję. Albo w ogóle zacząć swoją współpracę od telewizji w Cyfrowym Polsacie. Konfiguracji jest cała masa – do wyboru, do koloru. Wszystko w zależności od naszych potrzeb i preferencji.

Jak oszczędzić jeszcze więcej?

Jak już wspomniałem, smartDOM to łącznie aż dziewięć usług i produktów, nie tylko telefonia komórkowa, internet i telewizja. Kolejną jest bankowość i warto się przy niej na chwilę zatrzymać, ponieważ dzięki założeniu i aktywnym korzystaniu z konta w Plus Banku możemy oszczędzić nawet 40 złotych miesięcznie w pierwszym roku, co daje nam ładną sumkę 480 złotych – niemało, prawda?

Zdaję sobie sprawę, że niektórych może przerazić wizja zmiany banku, ale osobiście zawsze uważałem, że trzeba iść tam, gdzie się najbardziej opłaca. Sam miałem konta już w kilku bankach i z doświadczenia wiem, że zmiana nie boli. A może przynieść wiele korzyści.

Do tego oferta Plus Banku jest naprawdę korzystna. Klienci nie płacą bowiem nic m.in. za prowadzenie konta, wypłaty ze wszystkich bankomatów, przelewy oraz obsługę karty (choć tu jest warunek, że miesięcznie trzeba wydać nią minimum 500 złotych – inaczej bank pobierze 9 złotych opłaty).

Co jeszcze można kupić w ramach smartDOM?

Oprócz powyższych, Plus wraz z Cyfrowym Polsatem oferują także ubezpieczenia, monitoring, prąd i sprzęt AGD, a także gaz. Jeżeli chodzi o pierwszą z ww. usług, to operator działa w imieniu towarzystwa ERGO Hestia. Możemy wykupić zarówno ubezpieczenie podróżne, mienia, jak i komunikacyjne. I w przypadku tego ostatniego możemy nawet zaoszczędzić 59 zł jeżeli jesteśmy Klientami programu smartDOM.

Decydując się na monitoring, dostaniemy cyfrową kamerkę, wykrywającą ruch. Jeżeli urządzenie wykryje, że w jej obszarze pojawi się ktoś lub coś, natychmiast powiadomi o tym fakcie właściciela (poprzez SMS, e-mail i/lub dedykowaną aplikację – można to skonfigurować) oraz automatycznie zacznie nagrywać. Standardowo otrzymujemy miejsce w chmurze na 24 godziny nagrań, które są przechowywane przez 3 dni (ale może też za odpowiednią opłatą przedłużyć czas w obu przypadkach – do odpowiednio 72 godzin i 7 dni). Oczywiście tutaj także jest przewidziany rabat smartDOM – 36 złotych w skali roku.

Taki sam bonus otrzymamy, jeżeli zdecydujemy się na zakup prądu. W dodatku możemy wybrać, czy chcemy płacić miesięczny abonament w takiej samej wysokości przez cały okres trwania umowy (ewentualna nadpłata po otrzymaniu odczytu licznika zaliczana jest na poczet kolejnego okresu rozliczeniowego), czy wolimy płacić za rzeczywiste, miesięczne zużycie.

Warto dodać, że otrzymujemy gwarancję stałej ceny przez cały okres trwania umowy, czyli na 36 miesięcy. W dodatku zmiana sprzedawcy energii elektrycznej odbywa się bez żadnej przerwy w dostawach prądu – użytkownik fizycznie więc tego nawet nie odczuje.

Kolejnym z dostępnych składowych smartDOM jest sprzęt AGD. Tutaj chodzi o to, że możemy kupić lodówkę, pralkę, kuchenkę, zmywarkę, płytę gazową lub piekarnik marki MPM. Sprzęt oczywiście objęty jest 24-miesięczną gwarancją i można go spłacać w miesięcznych ratach. Jeżeli to zrobimy, otrzymamy rabat w wysokości 10% dla Klientów smartDOM- w przypadku zmywarki jest to 134,90 złotych.

Ostatnią z usług dostępnych w ramach smartDOM jest gaz. Zmiana sprzedawcy usługi jest bardzo prosta i nie wiąże się z żadnymi przerwami w dostarczaniu gazu. Dodatkowo mamy zapewnioną stałą cenę tego surowca przez całą umowę – czyli przez 12 miesięcy. Przenosząc gaz do Domowego Programu Oszczędnościowego od Plusa i Cyfrowego Polsatu można oszczędzić nawet 126 zł. rocznie.

smartDOM – czy warto?

W tym miejscu dochodzimy do najważniejszego punktu, a mianowicie do pytania czy warto w ogóle skorzystać ze smartDOM. Jeżeli miałbym wyrazić swoje zdanie, to po zapoznaniu się z ofertą powiedziałbym, że zdecydowanie tak. Dlaczego? Z kilku powodów. Głównym jest fakt, że nie trzeba kupować wszystkich dziewięciu usług. Ale od początku.

Po pierwsze, możemy rocznie zaoszczędzić od 800 do nawet 1000 złotych. Nikt mi nie powie, że to małe pieniądze. W dodatku z większości oferowanych przez Plusa i Cyfrowy Polsat usług korzysta każdy z nas, więc nie jest to wciskanie czegoś na siłę, tylko odpowiedź na realne potrzeby użytkowników.

Po drugie, wygoda i oszczędność czasu. Jeżeli chcemy coś załatwić, idziemy zawsze w jedno miejsce, a nie musimy biegać po różnych lokalizacjach, tracąc przy tym mnóstwo cennego czasu.

Po trzecie, smartDOM jest ofertą bardzo elastyczną – klient nie musi decydować się na wszystkie usługi, a jeśli kiedyś zmieni zdanie – każdą kolejną może dodać w dowolnej chwili. Argument ten może przekonać osoby, które są aktualnie jeszcze związane umową z innym dostawcą (na przykład na telewizję czy prąd), albo takie, które potrzebują czasu, aby powierzyć zaspokajanie wszystkich swoich potrzeb konsumenckich jednemu operatorowi.

Ale jestem pewny, że gdy się na to zdecydują, nie pożałują. Szczególnie, że najnormalniej w świecie to się opłaca, a zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na jakąś mniejszą lub większą przyjemność, albo odłożyć, albo zainwestować.

Artykuł jest elementem kampanii reklamowej programu smartDOM prowadzonej przez Plusa i Cyfrowy Polsat

Exit mobile version