Nie minęło wiele czasu od momentu, gdy firma Creative zaprezentowała swoją wizję prawdziwie bezprzewodowych słuchawek dokanałowych, a na rynku zawitała ich odświeżona, ulepszona wersja. Co kryje słowo Gold w nazwie udoskonalonych Outlierów?
Słowem przypomnienia, Outlier Air to słuchawki, które zaoferowały bardzo dobrą jakość dźwięku w rozsądnej cenie, stając się z miejsca jedną z najbardziej atrakcyjnych propozycji dla osób poszukujących rozwiązania bezprzewodowego, w którym priorytetem jest wygoda użytkowania. Wykorzystanie grafenowych membran przetworników w połączeniu z wsparciem dla kodeków aptX i AAC pozwoliło uzyskać brzmienie, które zadowoli większość potencjalnych nabywców. Producent postanowił jednak kuć żelazo póki gorące i wprowadzić do oferty model o nazwie Outlier Gold.
Złote wydanie słuchawek od Creative charakteryzuje się zdobieniami w kolorze tożsamym z nazwą produktu; tę samą barwę zyskało etui-ładowarka. Jednak wygląd to nie jedyna zmiana. Od strony sprzętowej wersja Gold zyskała mocniejsze akumulatorki zarówno w samych pchełkach jak i pudełku, dzięki czemu czas pracy na pojedynczym doładowaniu wynosi teraz 14 godzin. Dzięki możliwemu doładowywaniu z etui, posiadacz może słuchać muzyki bez konieczności korzystania z ładowarki nawet do 39 godzin. W praktyce oznacza to, że jeśli dany użytkownik używałby słuchawek wyłącznie podczas podróży do pracy/szkoły mógłby zapomnieć o ładowaniu na czas całego miesiąca (zakładając dojazdy 5 razy w tygodniu po 45 minut w jedną stronę).
Bezpłatna aktywacja oprogramowania Super X-Fi
Creative Outlier Gold oferują ponadto możliwość bezpłatnego korzystania z funkcjonalności Super X-Fi w aplikacji SXFI. Dołączane oprogramowanie pozwala na taką ingerencję w odtwarzany dźwięk, by ten stał się możliwie jak najbardziej realistyczny. Zastosowane oprogramowanie ma za zadanie sprawić u słuchacza wrażenie słuchania muzyki na monitorach studyjnych zapewniających wierną reprodukcję zarejestrowanego materiału. Creative obiecuje, że wykorzystanie Super X-Fi w połączeniu z niską masą własną, sprawi że użytkownik zapomni o znajdujących się w jego uchu przetwornikach. Osobiście, biorąc pod uwagę sposób umieszczenia źródła dźwięku w uchu szczerzę wątpię w te zapewnienia.
Nowatorska technologia przetwarzania dźwięku dostępna jest, w przypadku tego modelu, wyłącznie dla plików zgromadzonych w pamięci sparowanego urządzenia. Nie można zatem wykorzystać jej do słuchania muzyki przez serwisy streamingowe czy YouTube. Zainteresowani wykorzystaniem Super X-Fi w połączeniu ze Spotify mogą sięgnąć po zewnętrzny DAC SXFI AMP lub słuchawki nauszne SXFI AIR (również w wersji C dedykowanej graczom).
Poza opisanymi zmianami złota wersja jest identyczna z wersją Air, dlatego chętnych zapraszam po szczegóły do opisu wersji podstawowej, dostępnego tutaj.
Drżyj Samsungu i Jabro. Tym modelem słuchawek Creative zamierza zmieść konkurencję
Słuchawki Creative Outlier Gold dostępne są na stronie producenta w cenie 99,99 euro.
Źródło: informacja prasowa, Creative