Zound Industries to firma słynąca z produkcji słuchawek pod markami takimi, jak Urbanears czy Marshall Headphones. Niedawno nabyła prawa do posługiwania się kolejną – Adidas, toteż najnowsze produkty zostały opatrzone logiem ze słynnymi trzema paskami.
Pod marką Adidas zaprezentowano dwa bezprzewodowe modele: dokanałowy FWD-01 oraz nauszny RPT-01. Oba pokryte zostały charakterystycznym, odpornym na wodę i pot materiałem, przypominającym nieco tkaniny wykorzystywane w strojach sportowych. Podstawowym zadaniem nowej marki w portfolio Zound Industries jest bowiem odnalezienie kompromisu między wysoką jakością dźwięku, komfortem użytkowania nawet podczas intensywnego wysiłku fizycznego oraz odpornością na czynniki zewnętrzne.
Dokanałowe słuchawki FWD-01 połączone są ze sobą elastycznym przewodem, który sprawia wrażenie solidnego, a dzięki odporności na wodę, po skończonym treningu można go po prostu opłukać pod bieżącą wodą. W zestawie znajdują się gumki oraz skrzydełka w czterech różnych wielkościach, co pozwala na uzyskanie 16 różnych kombinacji kształtu słuchawki celem dopasowania do każdego użytkownika. Słuchawki można spiąć przy pomocy wbudowanych magnesów, dzięki czemu nie powinny samoczynnie spaść z szyi nawet podczas wykonywania skomplikowanych ćwiczeń. Producent deklaruje, że nowość wytrzyma 16 godzin na jednym ładowaniu, a uzupełnienie energii nie powinno stanowić większego utrudnienia, dzięki szybkiemu ładowaniu przez złącze USB-C. Dodatkowo na kablu łączącym słuchawki znalazło się miejsce dla przycisku aktywującego asystenta głosowego domyślnego dla danego telefonu.
Charakterystyczną cechą modelu nausznego RPT-01 jest elastyczny pałąk, zapobiegający ewentualnemu złamaniu się konstrukcji. Poduszki słuchawek można zdejmować oraz prać w pralce automatycznej, co jest bardzo istotne ze względów higienicznych – w wyniku podniesionej temperatury podczas treningu i pocenia mogą namnażać się szkodliwe dla zdrowia drobnoustroje. Czas pracy na jednym ładowaniu to około 40 godzin, co powinno wystarczyć do większości zastosowań.
Podczas targów IFA 2019 miałem okazję osobiście sprawdzić model nauszny. Co szczególnie zwraca uwagę przy pierwszym wzięciu słuchawek do ręki, to niezwykle lekka konstrukcja, która z pewnością nie będzie przeszkadzać nawet podczas długotrwałego noszenia. Na zapoznanie się z ich brzmieniem miałem tylko kilka minut, dlatego poza tym, że nie ma żadnych istotnych wad w brzmieniu, nie jestem w stanie powiedzieć niewiele więcej. Poza audiofilami, większość klientów powinna być zadowolona.
Zastosowanie konstrukcji nausznej w słuchawkach do aktywnego uprawiania sportu może niektórych dziwić, dlatego na malutkim stanowisku Adidasa znalazło się kilka akcesoriów, w tym skakanka czy hantle. Nie było również problemu z krótką przebieżką po terenie targów. Tutaj mogę spokojnie potwierdzić, że bardzo dobrze leżą na głowie i poza sytuacjami, w których jest to nieuchronne, nie powinny spadać z głowy.
Ceny obu modeli to odpowiednio okolice 130 funtów brytyjskich za wersję dokanałową i 140 za nauszną. Rozpoczęcie sprzedaży planowane jest na 25 września.
Źródło: Adidas Headphones