Wydawcy internetowi w Polsce zyskali właśnie sporą pomoc. Google Showcase to nowy element Wiadomości Google, który ułatwi przekazywanie wysokiej jakości treści większej liczbie odbiorców.
Google Showcase w Polsce
Polski oddział Gooogle przekazał oficjalny komunikat o rozpoczęciu działania Google Showcase w Wiadomościach Google. Co to jest?
Google określa nowy produkt jako program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych. Dzięki niemu polscy wydawcy mediów będą mogli nawiązać jeszcze bliższy kontakt z odbiorcami. Będzie też on pomagać czytelnikom i czytelniczkom w znajdowaniu interesujących ich wiadomości – jeszcze łatwiej niż dotychczas.
Od teraz, w Wiadomościach Google można będzie zobaczyć, które artykuły z nowymi informacjami poszczególni wydawcy uznali za najważniejsze. Do tej pory to wyłącznie algorytmy, bazujące na naszych zainteresowaniach oraz popularności publikacji w wyszukiwarkach decydowały, które z artykułów będą nam wyświetlane w pierwszej kolejności. Dzięki Google Showcase, wydawcy mogą podawać najlepsze z nich na srebrnej tacy.
W ten sposób, wydawcy mogą liczyć na zwiększony ruch na swoich stronach. Dodatkowym benefitem są miesięczne opłaty licencyjne od Google, które będą otrzymywać redakcje za używanie ich treści do zapełniania Wiadomości Google.
Google zawarło już porozumienia z 27 wydawcami informacyjnymi w Polsce, którzy reprezentują w sumie 47 redakcji. Wśród nich znajdują się media ogólnokrajowe, ale także mniejsze redakcje o zasięgu lokalnym czy podejmujące się tematów specjalistycznych. Grono to będzie jeszcze rozszerzane, żeby Google Showcase było efektywnym narzędziem dla kolejnych wydawców i czymś, z czego będą korzystać czytelnicy.
Sytuacja win-win
Google ogłosiło Showcase w Wiadomościach Google w październiku 2020 roku. Do tego czasu podpisano porozumienia z ponad 1200 przedstawicielami mediów na całym świecie, uruchamiając ten program w kilkunastu krajach. Jak podają twórcy Showcase, ponad 90% redakcji partycypujących w Showcase reprezentuje lokalne lub regionalne media, co odzwierciedla pragnienie dostarczania treści najnowszych, rzetelnych i dotyczących czytelników.
Google Showcase może przyczynić się do dalszego rozwoju sektora informacyjnego w Polsce. Dzięki „kopniakowi” ze strony Google, wielu wydawców może liczyć na zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających serwisy – coś, o czym lokalne redakcje często nie mogły nawet marzyć. Google przyzwyczaja użytkowników do swojej aplikacji i utwierdza pozycję na rynku usług internetowych, a czytelnicy zyskują miejsce, w którym mogą zapoznawać się z najnowszymi informacjami ze świata i lokalnego podwórka. Wszyscy wygrywają!