SHEIN Instagram reklama
źródło: SHEIN

Shein wchodzi do Europy z nowym pomysłem. Może zainteresować wiele osób

Platformę Shein bez wątpienia można nazwać jednym z największych graczy na rynku e-commerce. Firma nie zamierza jednak osiadać na laurach i wprowadza do Europy całkiem nową funkcję, która pozwoli handlować używanymi ubraniami w sieci. Jakie są szczegóły tej nowości i w jakich krajach się pojawi?

O Shein robi się coraz głośniej

O platformie można było usłyszeć już dawno z dwóch powodów. Po pierwsze w kontekście atrakcyjnych cen ubrań, jakie oferuje, a po drugie z powodu licznych kontrowersji związanych m.in. greenwashingem. Ostatnio na łamach Tabletowo.pl informowaliśmy Was o tym, że Shein zostało uznane przez Komisję Europejską za Bardzo Dużą Platformę Internetową, ponieważ korzysta z niej miesięcznie około 108 milionów użytkowników w Unii Europejskiej. Oczywiście ten „tytuł” to żadne wyróżnienie, ponieważ wiąże się z nim sporo obowiązków, jakie nakłada na serwis Akt o usługach cyfrowych.

Warto przypomnieć też fakt, że Shein naraziło się także polskiemu Ministerstwu Rozwoju i Technologii. Platforma będzie musiała złożyć wyjaśnienia w związku z naruszeniami unijnej dyrektywy Omnibus. Resort zarzuca serwisowi m.in. niewłaściwie opisane oceny produktów, greenwashing czy niejasne zasady związane z wykorzystywaniem kuponów.

Nowość wchodzi do Europy

Funkcja Shein Exchange została wprowadzona we Francji i ma zostać udostępniona też klientom w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech. Jak wskazuje portal Wirtualne Media, należy się spodziewać jej dalszej ekspansji na europejskich rynkach. Możliwe, że ta nowość pojawi się także w naszym kraju. Shein Exchange dostępne jest poprzez istniejącą aplikację. Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą łatwiej odsprzedawać zakupione na chińskiej platformie produkty.

Jak słusznie zauważa portal Wirtualne Media, ten krok to część strategii chińskiej marki, mającej na celu poprawę wizerunku platformy, dotąd kojarzonej z produkcją odzieży niskiej jakości i przyczynianiem się do degradacji środowiska. Wprowadzenie Shein Exchange jest również odpowiedzią na oczekiwania konsumentów, bowiem badania przeprowadzone przez firmę w Meksyku, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Brazylii i USA wykazały duże zainteresowanie działaniami w ramach gospodarki obiegu zamkniętego. Ponad połowa użytkowników wyraziła chęć odsprzedaży swoich ubrań właśnie ze względu na dbałość o środowisko.