Jeśli chodzi o przywiązanie do logo producenta elektroniki, to nie ma chyba lepszego przykładu umiejętności zjednywania sobie ludzi niż Apple. Samsung też próbuje podobnej strategii, ale z bardziej przyziemnej strony – chce dotrzeć do portfeli klientów przez ich żołądki.
Samsung nie cieszy się taką bazą fanów swoich technologii jak Apple, ale to nie znaczy, że nie próbuje jej pozyskać. Firma chciałaby oferować usługi na wyłączność dla właścicieli urządzeń pochodzących z koreańskich fabryk, ale nie za bardzo ma pomysł, jak się do tego zabrać. Może by tak więc zacząć od jedzenia?
Okazuje się, że Samsung wprowadza w Wielkiej Brytanii coś, co nazwano Samsung Secret Menu. W nowej usłudze chodzi o to, że osoby będące w posiadaniu smartfona Galaxy, zyskują w wybranych restauracjach możliwość zamawiania specjalnych dań, niedostępnych dla innych klientów. Żadni inni klienci nie zorientują się nawet, że coś ich omija – oczywiście dopóki nie zobaczą na sąsiednim stoliku burgera, którego nie ma w standardowym menu.
Do współpracy z Samsungiem zaproszono sieci restauracji Bill’s, The Breakfast Club, Patty & Bun i Pizza Pilgrims. Wszystko, co trzeba zrobić, to wejść do lokalu i poszukać w nim kodu QR z „tajną” potrawą. Będziemy mogli ją zamówić tylko wtedy, gdy odczytamy ten kod przy pomocy smartfona Samsunga. Jakie dania wchodzą w skład promocji? Tego właśnie nie wiadomo. Trzeba pofatygować się do restauracji i samemu to sprawdzić. Producent elektroniki twierdzi, że dzięki temu wypad na obiad będzie bardziej ekscytujący, jeśli dowiemy się dopiero na miejscu, co jest w sekretnym menu.
Nie jestem pewien, czy tego typu usługa jest w stanie zasiać ziarenko zazdrości w sercach zadeklarowanych fanów Apple, ani czy w jakikolwiek sposób wpłynie to na sprzedaż smartfonów Samsunga w Wielkiej Brytanii (szybka odpowiedź – raczej nie). Ale wyjątkowe danie może być formą podziękowania za wybór smartfona z logo koreańskiej firmy. Szkoda tylko, że za posiłek i tak przyjdzie później zapłacić.
źródło: Samsung