Samsung Galaxy Note 20 (fot. Tabletowo)

Samsung potwierdza dominację na rynku smartfonów. Zwiększył przewagę nad konkurencją

Samsung jest producentem, którego urządzenia możemy znaleźć na całym świecie. Potwierdzają to raport dotyczące udziału w rynku konkretnych marek smartfonów, który dostarczyła firma statystyczna Counterpoint Research.

Samsung zwiększa przewagę nad Huawei

O tym, że Samsung produkuje bardzo udane urządzenia, nie trzeba nikogo przekonywać. Ich smartfony, tablety czy sprzęt wearable są bardzo popularne. Bez cienia wątpliwości można powiedzieć, że jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w ogóle. Potwierdza to raport, mówiący o tym, że firma z Korei Południowej jest największym producentem smartfonów na świecie.

Dane statystyków mówią o tym, że południowokoreańskie przedsiębiorstwo nie tylko posiada największy udział w rynku smartfonów, ale także zwiększa swoją przewagę nad drugim w zestawieniu Huawei, który poprzez problemy z amerykańskim rządem, znacznie traci zwolenników – zwłaszcza na Starym Kontynencie. Pojawiły się informacje, że może nawet całkowicie zrezygnować z rynku urządzeń mobilnych.

Kang Min-Soo, analityk w Counterpoint Research, odniósł się do sytuacji Huawei w następujący sposób:

Dla Samsunga będzie to dobra okazja, aby zwiększyć swój udział w rynku smartfonów, zwłaszcza w Europie, gdzie firma zaciekle konkuruje z Huawei w różnych przedziałach cenowych.

Wracając jednak do samego raportu, Samsung nieprzerwanie piastuje pierwsze miejsce z wynikiem 22% udziału w rynku. Na drugim miejscu znajduje się wspomniany już wcześniej Huawei, który ma 16%. Kolejne miejsca zajmują Apple z wynikiem 12% oraz Xiaomi, którego udział w rynku smartfonów wynosi 11%. Wzrost przewagi południowokoreańskiego producenta wziął się ze zwiększenia sprzedaży jego urządzeń na rynku amerykańskim oraz indyjskim.

ProducentUdział w rynku
Samsung22%
Huawei16%
Apple12%
Xiaomi11%
Pozostałe (m.in. Oppo, Realme czy OnePlus)39%
(źródło danych: Counterpoint Research)

Pozostały udział w rynku należy głównie do chińskich firm pokroju Oppo, Vivo, Realme czy OnePlus. To właśnie te marki są głównymi konkurentami przedsiębiorstwa z Seulu, jeśli chodzi o budżetowy i średniopółkowy segment smartfonów w Europie. Wygląda też na to, że sytuacja nie zmieni się w najbliższych miesiącach, o czym możecie przeczytać poniżej.