Rozpoznawanie odcisków palców w smartfonach wydaje się być technologią, która powoli odchodzi w niebyt na rzecz rozpoznawania twarzy, ale jak się okazuje, potrafi nadal sprawiać problemy. Na przykład Samsungowi.
O problemie, jaki odnotowali właściciele Samsungów Galaxy S10/S10+/S10 5G i Galaxy Note 10/10+ poinformowaliśmy wczoraj. Okazało się, że niektóre typy folii ochronnych, nakładanych na ekran potrafią dezorientować ultradźwiękowe czytniki linii papilarnych, montowanych w powyższych modelach smartfonów. Skanery te są wtedy skłonne przyjąć za poprawny odczyt linii papilarnych kogoś zupełnie obcego.
W najgorszym scenariuszu wydarzeń, ktoś, kto ukradnie nam smartfon i dysponujący wiedzą, jaki typ folii ochronnej nałożyć na wyświetlacz, będzie w stanie bez większych przeszkód dostać się do danych zgromadzonych na naszym telefonie.
Samsung prosi o cierpliwość
Zgodnie z oświadczeniem producenta, nieprawidłowości w działaniu skanerów linii papilarnych we flagowcach Samsunga wyposażonych w czytnik ukryty w wyświetlaczu rzeczywiście występują, o ile ktoś zdecyduje się nakleić na ekran nieoryginalną folię ochronną. Nie każda folia powoduje takie zakłócenia. Niektóre jej typy wpływają na odczyt danych, inne nie. Samsung sugeruje dalej:
„Aby zapobiec dalszym problemom, zalecamy użytkownikom Galaxy Note10/10+ i S10/S10+/S10 5G usunięcie folii z ekranu, usunięcie wzoru linii papilarnych zapisanego na urządzeniu i zapisanie go od nowa.”
Przy okazji producent przypomina, by podczas rejestracji odcisku palca, zeskanować go w całości, by był on jak najbardziej dokładny. Samsung prosi też, by powstrzymać się od nakładania nowej folii na ekran, dopóki nie zostanie wydana aktualizacja oprogramowania. Powinna się ona pojawić w przyszłym tygodniu.
Jak widać, sprawa bezpieczeństwa czytników linii papilarnych została potraktowana przez Koreańczyków poważnie. Liczymy na to, że przyszłotygodniowa aktualizacja rzeczywiście naprawi występujące problemy.
Aktualizacja – pełne oświadczenie firmy Samsung
W odniesieniu do ostatnich informacji dotyczących rozpoznawania odcisków palców w niektórych modelach Galaxy, chcielibyśmy przekazać naszym klientom następującą informację.
Problem dotyczy czujników czytnika linii papilarnych, który odblokowuje urządzanie po rozpoznaniu trójwymiarowych wzorów, pojawiających się na niektórych, silikonowych ochraniaczach ekranu, traktując te wzory jakby były odciskami palców użytkownika.
W celu uniknięcia problemu radzimy, aby użytkownicy Galaxy Note10/10+ oraz S10/S10+/S10 5G wykorzystujący podobne ochraniacze zdjęli je, wykasowali dotychczas zarejestrowane odciski palców oraz zarejestrowali swoje odciski palców ponownie.
Prosimy też o nie korzystanie z silikonowych ochraniaczy ekranów do czasu aktualizacji oprogramowania, do momentu jej wydania i zastosowania. Wydanie aktualizacji jest zaplanowane na przyszły tydzień. Dodatkowo podczas rejestracji odcisków palców, prosimy o upewnienie się, iż odciski palców są zeskanowane w całości tak, aby każda ich część, włączając ich środek, została zeskanowana.
Dziękujemy za cierpliwość. Będziemy stale upewniać się, że nasi klienci otrzymują najlepszą możliwą usługę.
źródło: Samsung