Samsung to obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych producentów sprzętu elektronicznego na świecie. Koncern zdecydowanie jest na fali i widać to nie tylko po wynikach finansowych, ale i po tym, że jego produkty cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony użytkowników. Warto jednak zauważyć, że nie na wszysystkich płaszczyznach Koreańczykom wiedzie się tak, jak by tego oczekiwali.
Przykładem może być tutaj ciągle kulejąca sprzedaż Samsunga Galaxy S9. Flagowiec, pomimo szeroko zakrojonej kampanii marketingowej, rozczarowuje w kwestii liczby sprzedanych egzemplarzy i nie dokłada wyrazistej cegiełki do wyników finansowych koncernu. Te z kolei, mimo wszystko, nadal mają się całkiem dobrze.
https://www.tabletowo.pl/2018/07/30/samsung-galaxy-a-potrojny-aparat-czytnik-linii-papilarnych-w-ekranie-2019-rok/
Samsung, w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku, zwiększył zyski operacyjne o 5,7%. Jest to jednak mimo wszystko gorszy wynik niż ten za pierwszy kwartał bieżącego roku (14,87 biliona wonów vs 15,64 biliona). To właśnie dlatego tak wielkie nadzieje pokładane są w premierze smartfona Galaxy Note 9, który powinien być hitem szczególnie ze względu na to, że jesienią wystartuje gorący okres przedświątecznych zakupów.
Nie da się jednak ukryć, że do słabych wyników sprzedaży dziewiątej „eski” przyczyniła się doskonale przygotowana do rywalizacji z nim konkurencja. Na głównych rywali w walce o klienta wyrastają Huawei i Xiaomi. Czy Koreańczycy sprostają tak silnej konkurencji? Pozycja Samsunga nie jest już tak niezachwiana, jak kiedyś i pracownicy koncernu muszą dokładać wszelkich starań, by ten nie stał się kolosem na glinianych nogach.
Samsung zamierza mocniej zaznaczyć swoją obecność w segmencie smartfonów ze średniej półki. Od kilku dni mówi się o tym, że zostanie położony nacisk na rozwój ich funkcji fotograficznych. Mogą także pojawić się pierwsze tańsze urządzenia wyposażone w rozwiązania do tej pory zarezerwowane dla flagowców, jak chociażby zaawansowane czytniki linii papilarnych.
Na koniec czas na tabelkę, przedstawiającą zestawienie wyników finansowych Samsunga.
Jak widać, Samsung zanotował nieco gorsze wyniki sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Nie jest to jednak spora różnica. Można więc powiedzieć, że sytuacja koncernu na rynku jest stabilna, gdyż Samsung nadal notuje wysokie profity z tytułu swojej działalności nie tylko na rynku urządzeń mobilnych, ale też jako producent sprzętu RTV, AGD, czy podzespołów (np. ekranów OLED). Same zyski operacyjne od niemal roku utrzymywane są na stabilnym poziomie. Przy mądrze prowadzonej polityce koncern jest w stanie utrzymać tę tendencję w kolejnych miesiącach.
Źródło: Samsung