W połowie sierpnia Samsung podzielił się z nami radosną, koreańską nowiną: Galaxy Note trafił do ponad 10 milionów właścicieli na całym świecie. Jakiś czas później z kolei, z ust szefa Samsung Mobile, JK Shin, padły słowa, że koncern oczekuje sprzedaży Samsunga Galaxy Note 2, czyli następcy wspomnianego modelu, na poziomie 20 milionów sztuk. I wszystko jest na dobrej drodze, by sukces ten osiągnąć. Firma poinformowała, że sprzedała trzy miliony egzemplarzy Galaxy Note 2 w ciągu nieco ponad miesiąca.
Tabletofon drugiej generacji sprzedaje się dwa razy lepiej niż jego poprzednik (milion w ciągu pierwszego miesiąca obecności na rynku) oraz, w ramach ciekawostki, znacznie gorzej od najszybciej sprzedającego się smartfona koreańskiej firmy – Galaxy S3, który w ciągu 100 dni znalazł 20 milionów nabywców na całym świecie.
Co odpowiada za tak znaczny sukces Samsunga Galaxy Note 2? Jego wyjątkowość – i wcale nie mam tu na myśli parametrów technicznych, które oczywiście stoją na wysokim poziomie (o nich niżej). Bardziej chodzi mi o rysik S Pen i rozbudowane możliwości, które oferuje (możliwość pracy na kilku oknach jednocześnie, podgląd folderu bez jego otwierania, odręczne notatki, itp., itd. – na ten temat rozpiszę się w recenzji – mam nadzieję, już niedługo).
Samsung Galaxy Note 2 posiada 5,5-calowy ekran Super AMOLED HD o rozdzielczości 1280 x 720 pikseli, czterordzeniowy procesor o częstotliwości taktowania 1,6GHz, 2GB RAM, aparat o rozdzielczości 8 Mpix, kamerkę, Androida Jelly Bean oraz akumulator o pojemności 3100 mAh.