Maskotka firmy Samsung, czyli postać o imieniu Sam, jeszcze raz pojawia się w Internecie. Tym razem „na poważnie”, bo przyjmuje rolę influencerki i blogerki technologicznej.
Sam to brazylijska influencerka Samsunga
Kiedy blisko dwa lata temu wizerunek Sam, czyli cyfrowej, imitującej człowieka postaci, pojawił się w sieci, fani południowokoreańskiego producenta elektroniki zachodzili w głowę, jaką rolę ona otrzyma. Sugerowano, że może to być następny po Bixbym asystent, dostępny dla użytkowników urządzeń Samsunga. Jednak prawda jest nieco bardziej prozaiczna.
Okazało się, że Sam powstała jako element strategii marketingowej. Sympatyczna maskotka 3D została oficjalnie przedstawiona jako cyfrowa specjalistka i influelncerka, która prowadzi własny blog. Dostępny jest on na brazylijskich stronach Samsunga.
Osoby odwiedzające blog mogą na nim przeczytać, że Sam jest nowoczesną dziewczyną z pokolenia Z, zawsze chętną do pomocy w udzielaniu wskazówek technicznych, biorącą udział w nagraniach wideo, a także odpowiadaniu na często zadawane pytania.
Poza tym, Sam opisywana jest jak gracz, ekolog i entuzjastka Metaverse. Jej ulubioną grą jest Fortnite.
Sam nie jest wspierana przez żaden silnik sztucznej inteligencji – to nie bot, bazujący na ChatGPT czy jakiejkolwiek innej formie bezpośredniego kontaktu z użytkownikami. To właściwie twarz oficjalnego bloga Samsunga, za którego stworzeniem stoją specjaliści od marketingu.
Kilka grafik, parę filmów i to na razie tyle
Jak dotąd, Sam wzięła udział w kilku filmach dotyczących porad w fotografii mobilnej, a także prezentujących nowe urządzenia Samsunga. Można się spodziewać, że to dopiero początek jej kariery – przynajmniej w brazylijskim oddziale firmy.
Trudno stwierdzić, czy gigant z Korei Południowej planuje przedstawić Sam także w innych krajach. Z pewnością nowa maskotka miałaby szansę stać się międzynarodowym symbolem Samsunga. Pytanie tylko, czy firmie na tym zależy.