Samsung w Polsce jest liderem sprzedaży smartfonów, jak chwali się szef działu mobilnego firmy w naszym kraju. Xiaomi też jest silne, ale nie aż tak.
Najlepszy wynik Samsunga w Polsce
Jak się okazuje, Samsung odnotował najlepsze wyniki działalności, odkąd prowadzi statystyki w Polsce. Zgodnie z wywiadem, jaki Marcin Garbarczyk, szef działu mobilnego firmy w naszym kraju, udzielił reakcji Rzeczpospolitej, sytuacja tego producenta na naszym rynku jest więcej niż dobra.
Rok 2021 zaczęliśmy bardzo dobrze, z dwucyfrowym wzrostem. I kwartał przyniósł naszej dywizji mobile rekordowy wynik pod względem wartości sprzedaży, najlepszy, od kiedy działamy w Polsce.Marcin Garbarczyk, szef działu mobile w Samsung Electronics Polska
Choć przedstawiciel Samsunga nie podał konkretnych danych, zapewnia, że można mówić o swego rodzaju sukcesie firmy w Polsce. To tym bardziej istotne z szerszej perspektywy – wszak konkurencja jest ostatnimi laty niezwykle silna. Najwyraźniej Koreańczykom wciąż udaje się tworzyć modele smartfonów, które trafiają w gusta i możliwości finansowe wielu Polaków.
Kto rządzi w Polsce? Xiaomi czy Samsung?
Jakiś czas temu Xiaomi chwaliło się, że niemal co trzeci smartfon, który trafia do sklepów, ma logo „Mi” na obudowie. Co o takim przekazie sądzą przedstawiciele Samsuga?
Nie chcę się odnosić do tych badań, bo my opieramy się na danych GfK, które uważamy za standard mierzenia udziałów rynkowych. W naszej opinii są one najbardziej wiarygodne, gdyż nie odnoszą się do wielkości dostaw do magazynów, lecz oparte są na faktycznych danych o sprzedaży do użytkowników końcowych. Jesteśmy numerem 1 w Polsce. Udział rynkowy Samsung wynosi 38,5-proc. pod względem wartości i ponad 33-proc. ilościowo. Notujemy wzrost w każdym z mobilnych segmentów: smartfonach, tabletach i urządzeniach typu wearables.Marcin Garbarczyk, szef działu mobile w Samsung Electronics Polska
Wychodzi więc na to, że Xiaomi jest bardzo popularne, ale urządzenia tego producenta chętniej pozostają na sklepowych półkach, podczas gdy to smartfony Samsunga ostatecznie lądują w kieszeniach nabywców.
Mimo aktualnych ograniczeń w sieci sprzedaży fizycznej, Samsung w Polsce nie zamierza rezygnować z salonów firmowych. Firma dostrzega jednak, że klienci coraz chętniej sięgają po produkty ze sklepów online – udział sprzedaży internetowej przekroczył już 30 procent.