Wszyscy producenci znaleźli się w bardzo niekorzystnej sytuacji przez ogólnoświatową pandemię koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19, dlatego muszą podejmować kroki, które zminimalizują jej wpływ na działalność przedsiębiorstwa. Samsung również zamierza to zrobić i będzie „dozować” wrażenia fanom high-endowych smartfonów.
Mimo że branża urządzeń mobilnych najgorszy okres ma już za sobą i sprzedaż sukcesywnie rośnie, to minie jeszcze sporo czasu zanim producenci elektroniki przestaną odczuwać skutki pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19 (tym, bardziej, że wciąż ona trwa).
Firmy nie mogą jednak (i nawet nie powinny) siedzieć z założonymi rękami i czekać aż sytuacja się unormuje – konieczne jest działanie i Samsung zamierza zmienić strategię, aby pobudzić sprzedaż flagowych smartfonów.
Samsung szykuje dużo high-endowych smartfonów
Do tej pory Koreańczycy co roku organizowali dwie konferencje Galaxy Unpacked, podczas których prezentowali nowe high-endy, które od razu trafiały do sprzedaży. Południowokoreańskie media donoszą jednak, że w drugiej połowie 2020 roku producent postąpi nieco inaczej – podobno zamierza „dozować” topowe smartfony.
Samsung wciąż nie ujawnił, kiedy odbędzie się kolejna konferencja Galaxy Unpacked, ale nieoficjalnie mówi się o 5 sierpnia br. Podczas niej spodziewamy się zobaczyć dość sporo high-endowych smartfonów: Galaxy Note 20, Galaxy Note 20+/Ultra (wciąż nie wiadomo, czy będą dwa, czy trzy modele z tej serii), Galaxy Fold 2 lub/i Galaxy Fold FE oraz Galaxy Z Flip 5G.
Do tego ostatnio pojawiły się nieoficjalne doniesienia o kolejnym smartfonie z serii Galaxy S20, który może nazywać się Galaxy S20 FE i być najniżej pozycjonowanym modelem w tej rodzinie. Południowokoreańskie media uważają, że i on zadebiutuje oficjalnie już 5 sierpnia.
Samsung będzie dozować high-endowe smartfony
I właśnie tutaj dochodzimy do zmiany w strategii Samsunga. Mówi się, że Koreańczycy nie wprowadzą od razu do sprzedaży wszystkich nowych smartfonów, tylko będą to robić stopniowo. Sprzedaż serii Galaxy Note 20 rozpocznie się już w sierpniu, natomiast Galaxy Fold 2 we wrześniu, a Galaxy S20 FE dopiero w październiku.
Taka strategia pozwoli Samsungowi podtrzymać zainteresowanie jego high-endowymi smartfonami i producent nie będzie musiał o nich „przypominać”, wprowadzając do sprzedaży nowe wersje kolorystyczne (to najczęściej stosowany zabieg w branży urządzeń mobilnych).
Na koniec warto przypomnieć, że jeszcze przed najbliższą konferencją Galaxy Unpacked do sprzedaży mają trafić nowy smartwatch Galaxy Watch 3 i słuchawki prawdziwie bezprzewodowe Galaxy Buds Live.