Dumą każdego producenta są jego flagowce – urządzenia dopracowane w najdrobniejszych detalach, wyposażone w najlepsze dostępne podzespoły i najnowsze zdobycze techniki. Każdy walczy o to, aby to właśnie jego urządzenie było najchętniej wybierane przez klientów. A zwłaszcza, gdy w grę wchodzi rodzimy rynek.
Od Samsunga – największego producenta smartfonów na świecie – można i wymaga się bardzo dużo. Koreańczycy również sami stawiają sobie wysoko poprzeczkę i stale udoskonalają swoje portfolio. Jednym z takich przykładów jest mocno odmieniona seria Galaxy A, której nowi przedstawiciele (A3, A5, A7) przeszli ogromną metamorfozę względem poprzedników, a dodatkowo „wzbogacili” się o nowego brata – model A9.
Jednak pomimo wysiłków Samsung nie jest w stanie pokonać konkurentów. W Korei Południowej najchętniej wybieranym high-endem jest iPhone 6S w wersji z 64 GB pamięci wewnętrznej. Drugie miejsce zajmuje również iPhone 6S, tylko w wersji podstawowej (16 GB). Dopiero na trzeciej pozycji znalazł się smartfon Samsunga, Galaxy Note 5 (z udziałami wynoszącymi 13,8%).
Podobnie niezbyt korzystnie dla Koreańczyków kształtuje się sytuacja w segmencie mid-range’ów. Liderem jest tam Nexus 6P, który zgarnął dla siebie aż 34,6% tej części rynku. Samsung uplasował się dopiero na 4. pozycji, dzięki modelowi Galaxy A5, który dał mu 9,7% udziałów.
Dopiero segment budżetowców jest „okupowany” przez koreańskiego producenta. Największą popularnością w jego rodzimym kraju cieszy się model Galaxy Folder 3G (smartfon z klapką i systemem operacyjnym Android 4.2.2 Jelly Bean) z udziałami na poziomie 24,8%. Drugie miejsce przypadło Galaxy J5 (18,5%), zaś trzecie Galaxy Grand Max (15,8%). Tylko te trzy modele zgarnęły dla siebie 59,1% całego segmentu budżetowców, co jest naprawdę świetnym wynikiem.
Niedawno pojawiły się również plotki, jakoby Samsung zamierzał się bardziej skupić na niskiej i średniej półce, co ma mu pomóc w obronie pozycji lidera wśród producentów smartfonów oraz zwiększeniu przychodów.
*Na zdjęciu powyżej Samsung Galaxy J5
Źródło: SamMobile