2019 rok powoli dobiega końca i za kilka tygodni zaczną pojawiać się raporty na temat liczby sprzedanych smartfonów w ciągu minionych 12 miesięcy. Niektórzy analitycy jednak już teraz publikują swoje szacunki. Z jednego z nich wynika, że dystans pomiędzy Samsungiem i Huawei mocno się zmniejszył, ale dopiero czas pokaże, czy producenci zamienią się miejscami na podium.
Sprzedaż smartfonów w 2019 roku – prognoza
Samsung nieustannie pozostaje największym na świecie producentem smartfonów. Według Strategy Analytics 2019 rok zakończy z wynikiem 323 milionów dostarczonych na rynek inteligentnych telefonów, co da mu 21,3% udziałów w tym segmencie. Widać tu więc będzie spory wzrost rok do roku, ponieważ w 2018 roku Koreańczycy sprzedali 291 milionów urządzeń, co przełożyło się wówczas na 20,3% udziałów. Zwiększenie sprzedaży o 32 miliony egzemplarzy może wydawać się nieznacznym krokiem naprzód, ale jest to dużo, biorąc pod uwagę fakt, że aktualnie rynek ten zwolnił i producentom coraz trudniej podbijać słupki.
Według Strategy Analytics, Huawei przez cały 2019 rok ma natomiast sprzedać 251 milionów smartfonów, co da mu 17,7% udziałów w tym segmencie. Właśnie taki wynik zamierzał osiągnąć producent, chociaż brał też pod uwagę dostarczenie na rynek nawet 270 milionów. Dla porównania, w 2018 roku marka miała „tylko” 14,4% udziałów na rynku inteligentnych telefonów. Oznacza to, że znacznie zmniejszy się dystans pomiędzy nią a Samsungiem – z 5,9 punktów procentowych do zaledwie 3,6 p.p.
Biorąc pod uwagę to, w jak niekorzystnym położeniu znajduje się obecnie Huawei, sprzedanie ponad 250 milionów smartfonów jest doskonałym wynikiem. W jego osiągnięciu niewątpliwie pomógł jednak fakt, że kiedy Chińczycy dowiedzieli się o wpisaniu marki na tzw. czarną listę przez amerykańską administrację, masowo ruszyli do sklepów, aby kupować urządzenia swojego rodzimego producenta.
Agencja Strategy Analytics w swoich prognozach uwzględniła również Apple. Zdaniem analityków, gigant z Cupertino w 2019 roku sprzeda 193 miliony iPhone’ów, co da mu 13,6% udziałów w tym segmencie. Niektórzy uważają, że producent może ponownie wskoczyć na drugie miejsce na podium, jednak przynajmniej na razie nie zanosi się na to, aby problemy Huawei były tak poważne, żeby marka dała się przegonić firmie sygnującej swoje urządzenia nadgryzionym jabłkiem.
*Na zdjęciu tytułowym Samsung Galaxy S10+ i Huawei Mate 20 Pro (pod linkiem znajdziecie ich porównanie przygotowane przez Kasię)
Źródło: Yonhap via The Korea Herald